تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

اولاد قبا: وزارت آموزش و پرورش اولویت دولت دوازدهم باشد

فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار داریم دولت تدبیر و امید، وزارت آموزش و پرورش را در اولویت دولت دوازدهم قرار دهد چرا که این وزارتخانه چالش‌های اساسی پیش رو دارد.

رویداد۲۴-فریده اولاد قباد، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار داریم دولت تدبیر و امید، وزارت آموزش و پرورش را در اولویت دولت دوازدهم قرار دهد چرا که این وزارتخانه چالش‌های اساسی پیش رو دارد. فریده اولاد قباد در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی تصریح کرد: ضعف نظام رفاهی و مشوق‌های لازم برای ایجاد انگیزه در معلمان و کارکنان وزارت، نبود تعادل و توازن منطقه‌ای در دسترسی به سرانه استاندارد فضاهای آموزش و پرورش و بالا بودن سن ساختمان مدارس و میزان استهلاک فضاهای موجود نیازمند نوسازی و مقاوم سازی هستند.

وی ادامه داد: همچنین پایین بودن سهم آموزش مهارت‌های زندگی و عدم انتقال مهارت‌های مورد نیاز برای حضور موثر دانش‌آموزان در جامعه، وجود مدارس فاقد دسترسی به سامانه‌های سرمایشی، گرمایشی استاندارد و آب آشامیدنی سالم و ساماندهی نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و معلمان خرید خدمت از جمله مسائل وزارت آموزش و پرورش هستند.

اولاد قباد در تذکری به رئیس سازمان محیط زیست گفت: انتظار می‌رود علاوه بر توجه به چالش آلودگی آب و هوا، چالش فرسایش خاک نیز در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گیرد. در خوشبینانه‌ترین برآوردهای صورت گرفته میزان فرسایش یا جابجایی خاک در ایران سالانه دو میلیارد تن است که ارزش مالی هر تن 28 دلار برآورد شده است.

وی در پایان مهمترین عامل شدت نرخ فرسایش بادی و آبی خاک در کشور زمین خواری، کوه‌خواری، دریاخواری، تالاب خواری و جنگل‌خواری دانست و گفت: با فرسایش خاک به صورت سالانه دست کم 56 میلیارد دلار از سرمایه ملی ایران هدر می‌رود، سرمایه‌ای که برای تولید هر سانتیمتر آن نزدیک 200 تا هزار سال بسته به اقلیم‌های گوناگون باید زمان گذاشت.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان