تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۸ تير ۱۳۹۶

افزایش جرایم تنفر دینی و نژادی پس از رفراندوم بریگزیت

آمارهای جدید نشان می‌دهد، حملات نژادی و دینی در سراسر انگلیس به بالاترین حد خود از زمان رفراندوم بریگزیت رسیده است.
رویداد۲۴-آمارهای جدید نشان می‌دهد، حملات نژادی و دینی در سراسر انگلیس به بالاترین حد خود از زمان رفراندوم بریگزیت رسیده است.


به نوشته روزنامه ایندیپندنت، جرایم مرتبط با تنفر شامل تبعیض نژادی و مذهبی از زمان رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به بالاترین حد خود رسیده است که هشدار می‌دهد گروه‌های اقلیت "بیش از هر زمان دیگری احساس آسیب‌پذیری می‌کنند".

آمارهای پلیس که از طریق "آزادی اطلاع‌رسانی" به دست آمده، نشان می‌دهد تعداد حوادث ۲۳ درصد رشد داشته و ۱۱ ماه پس از رفراندوم خروج از اتحادیه اروپا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۴۰ هزار و ۷۴۱ مورد به ۴۹ هزار و ۹۲۱ مورد رسیده است.  

۱۱ افسر پلیس از مجموع ۳۲ نیرویی که در انگلستان و ولز به درخواست‌های آزادی اطلاع‌رسانی پاسخ دادند، با اشاره تقویت می‌کند. افزایش این جرایم منجر شد تا از دولت انگلیس خواسته شود فورا واکنش خودش را به چنین حوادثی مورد بازنگری قرار دهد.

منطقه "گونت" در ولز با ۷۷ درصد (از ۳۶۷ مورد به ۶۴۹ مورد) رشد شاهد بیشترین افزایش در میزان خشونت‌ها بوده است. همچنین گزارش‌ها از بالا رفتن میزان جرایم نژادی و مذهبی در منطقه "کنت" انگلستان ۶۶ درصد (از ۸۷۴ به ۱۴۵۲ مورد) رشد داشته است. منطقه واریک‌شر و ناتینگهام‌شر انگلستان هم به ترتیب ۶۵ و ۵۷ درصد رشد داشت.

آمارهای پیشین وزارت کشور انگلیس نشان می‌دهد، جرایم مذکور در سال ۲۰۱۱ – ۲۰۱۲ چهار درصد کاهش داشته اما سال بعد از آن هفت درصد، سال ۲۰۱۴ شانزده درصد و ۲۰۱۵ هفده درصد رشد داشته است. تازه‌ترین آمار ۲۳ درصدی نشان دهنده رشد بی‌سابقه سالیانه است.
نظرات شما
پیشخوان