تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۶

توافق آتش‌بس آمریکا و روسیه، به نفع ایران است

آتش بس اخیر دونالد ترامپ که با همکاری روسیه در سوریه اعمال شده برای ارتقای امنیت منطقه مهم است اما نتایج نا‌خواسته‌ای دارد که در آینده برای اسرائیل خطرناک خواهد بود.

رویداد۲۴-آتش بس اخیر دونالد ترامپ که با همکاری روسیه در سوریه اعمال شده برای ارتقای امنیت منطقه مهم است اما نتایج نا‌خواسته‌ای دارد که در آینده برای اسرائیل خطرناک خواهد بود.روزنامه «دیلی کالر» نوشت: آتش‌بس اخیر دونالد ترامپ که با همکاری روسیه در سوریه اعمال شده برای ارتقای امنیت منطقه مهم است اما نتایج نا‌خواسته‌ای دارد که در آینده برای اسرائیل خطرناک خواهد بود. 

در این گزارش گفته شده آمریکا امیدوار است که این توافق معضلات مرزی بین اسرائیل و سوریه را حل کند اما اسرائیلی‌ها نگرانند که این توافق در کوتاه‌مدت موفقیت‌آمیز باشد. اما در ‌‌نهایت قدرت ایران برای تقویت نیروهای منطقه افزایش دهد.  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قویا از این توافق حمایت کرده اما مدعی شده باید حق دفاع از سرزمینش را نیز داشته باشد. 

روز یکشنبه نتایناهو مدعی شد: اسرائیل از توافق آتش بس در سوریه حمایت می‌کند اما این آتش‌بس نباید باعث استمرار حضور ایران و گروه‌های مورد حماین این کشور در بخش‌های جنوبی سوریه باشد. 

او مدعی شده با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه درباره نگرانی‌های رژیم صهیونیستی صحبت کرده و هر دو طرف نیز گفته‌اند به درخواست‌های اسرائیل توجه خواهند کرد. 

او همچنین مدعی شده کشورش به نظارت بر تحولات فر مرزی از جمله تحرکات حزب الله و جلوگیری از تقویت آن‌ها ادامه خواهد داد. 

جاناتان شنزر رییس بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها مدعی شده: من فکر می‌کنم نگرانی اسرائیل جدی است. این اظهارات باید در کنار سایر اظهارات نتانیاهو و هشدار‌های مقامات اسرائیلی که این مشکل را به سایر مناطق نیز تعمیم داده‌اند باید تحلیل شود. 

به گزارش این رسانه ضد ایرانی، آتش‌بس ترامپ به بخش‌های جنوبی سوریه و مرزهای اسرائیل با این کشور در بلندی‌های جولان محدود شده است. این منطقه بین اسرائیل و نیروهای حامی بشار اسد مورد مناقشه است. اسرائیل بار‌ها علیه نیروهای حامی اسد در ماه‌های اخیر حملات هوایی ترتیب داده اما نگرانی اصلی آن‌ها بابت استقرار ایران و حزب الله در منطقه است. 

به ادعای این رسانه، ایران نیروهای زیادی برای کمک به بشار اسد به این منطقه ارسال کرده است. علاوه نیروهای نظامی ایران از حزب الله حمایت می‌کنند. در واقع ایران مسئول اصلی حفظ اسد در قدرت در سوریه است. 

دیلی کالر در ادامه این گزارش نوشت: حزب الله چندین سال است که در سوریه می‌جنگد و این آتش‌بس فرصتی را برای ایران فراهم کرده که حضورش را استمرار ببخشد. 

به ادعای این روزنامه رویکرد ایران در سوریه بخشی از استراتژی بزرگ‌تر این کشور در خاومیانه در یک دهه گذشته است. کشورهای عربی مورد حمایت آمریکا بار‌ها نگرانی‌شان را بابت نفوذ ایران در عراق، یمن، سوریه و دیگر مناطق ابراز داشته‌اند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان