تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۶

تحریم‌های بیشتر علیه ایران و روسیه به دلیل دیدار پسر ترامپ با وکیل روسی

شماری از قانونگذاران ارشد آمریکا می‌‌گویند ماجرای دیدار پسر رئیس‌جمهور این کشور و وکیل روس در جریان انتخابات آمریکا، احتمال تصویب نهایی تحریم‌های ایران و روسیه را افزایش داده‌ است.

رویداد۲۴-شماری از قانونگذاران ارشد آمریکا می‌‌گویند ماجرای دیدار پسر رئیس‌جمهور این کشور و وکیل روس در جریان انتخابات آمریکا، احتمال تصویب نهایی تحریم‌های ایران و روسیه را افزایش داده‌ است.شماری از قانونگذاران ارشد ایالات متحده، از جمله اعضای ارشد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه می‌‌گویند ماجرای دیدار پسر «دونالد ترامپ» و وکیل روس در جریان انتخابات آمریکا، احتمال تصویب نهایی تحریم‌های ایران و روسیه را افزایش داده‌ است. دولت ترامپ به بخش‌هایی از این تحریم‌ها اعتراض کرده‌است.

این قانونگذاران آمریکایی می‌گویند، ممکن است این تحریم‌ها در هفته جاری به رای گذاشته شود.

طرح تحریم‌های ایران و متمم روسیه، در سنا با رای بالای ۹۸ موافق به ۲ مخالف به تصویب رسید، اما در مجلس نمایندگان با مانع روبه‌رو شد. روز دوشنبه یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در پی ایجاد تغییراتی در این طرح است.

مصوبه سنای آمریکا رئیس‌جمهوری آمریکا را موظف می‌کند برای کاهش یا پایان دادن به تحریم‌های روسیه، از کنگره اجازه بگیرد. کاخ سفید می‌گوید مخالفتی با تحریم‌ها ندارد، اما دادن اختیارات بیشتر در اجرای آن‌ به کنگره، به‌جای دولت، به تلاش‌های دیپلماتیک ضربه می‌زند.

پیش از این وب‌سایت «اکسیوس» گزارش داده بود کاخ سفید نگران است این طرح «دست دونالد ترامپ را در جریان گفت‌وگو با روسیه ببندد».

اکنون و پس از آن‌که «دونالد ترامپ جونیور» پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، ایمیل‌های ردوبدل‌شده در رابطه با دیدار با وکیل روس را منتشر کرده، احتمال واپسین رای‌گیری گنگره در مورد طرح نیز افزایش یافته‌است.

«بن کاردین» عضو ارشد حزب دمکرات در کمیته روابط خارجی سنا، گفته است «آن‌چه پیرامون دونالد ترامپ جونیور رخ داده، تاکیدی بر نحوه عملیات روسیه است».

مسکو متهم به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال گذشته است. دولت روسیه این اتهام‌ها را رد کرده‌است.

دیدار پسر ترامپ و شماری از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی او در جریان رقابت‌های سال پیش، پس از آن صورت گرفت که یک وکیل روس مدعی شد، اطلاعاتی مخرب در مورد ستاد «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات، دارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان