تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۲۳ تير ۱۳۹۶

افزایش تلفات سیل هند به 80 کشته

در پی بارش شدید ،جاری شدن سیل و رانش زمین در ایالت های شمال شرق هند تاکنون دستکم 80 نفر کشته و بیش از 25 هزار نفر بی خانمان شده اند.

رویداد۲۴-در پی بارش شدید ،جاری شدن سیل و رانش زمین در ایالت های شمال شرق هند تاکنون دستکم 80 نفر کشته و بیش از 25 هزار نفر بی خانمان شده اند.به گفته مقامات محلی بارندگی که از چند روز پیش در ایالت های شمالی هند آغاز شده باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه ها،جاری شدن سیل شده و زندگی بیش از یک میلیون و 700 هزار نفر را تحت تاثیر قرار داده است .
'جیتندرا سینگ' وزیر توسعه شمال شرق هند روز جمعه در گزارشی اعلام کرد تلفات سیل و رانش زمین در ایالت های شمال شرق این کشور به 80 نفر رسیده است.
وی با کم سابقه خواندن خسارت وارده ناشی از باران های سیل آسا در ایالت های شمال شرق هند تصریح کرد بیش از 58 منطقه در ایالت های آسام، آرناچال پرادش و مانیپور تحت تاثیر سیل و رانش زمین قرار گرفته اند.
این مقام محلی تصریح کرد دولت مرکزی متعهد به حمایت کامل از دولت های محلی در کمک رسانی به مردم شده است .
وزیر توسعه شمال شرق هند از کارشناسان سازمان تحقیقات هوا و فضای هند(ایسرو) خواست به مقامات محلی در برآورد خسارت های وارده به ایالت ها کمک کنند.
وی خواستار تامین فوری نیازهای اولیه مانند غذا و آب به مناطق سیل زده شد و اظهار کرد وزارت بهداشت و سلامت باید برای جلوگیری از شیوع بیماری ها هرچه سریعتر اقدام کند.
'سینگ' بااشاره به قطع خطوط ارتباطی اظهار کرد باید مقامات هرچه سریعتر برای وصل دوباره خطوط تلفن اقدام کنند.
سازمان مدیریت بلایای طبیعی ایالت آسام اعلام کرد بیش از یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر در این ایالت تحت تاثیر سیل قرار گرفته و بیش از 25 هزار نفر دیگر نیز بی خانمان شده اند.
مقامات دولتی ایالت جامو و کشمیر نیز روز جمعه اعلام کردند بزرگراه جامو -سرینگر براثر بارندگی شدید و رانش زمین بسته شده است.
در ایالت هیماچال پرادش نیز باران های چند روز اخیر باعث بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسدود شدن مسیرهای اصلی و فرعی شده است.
سازمان هواشناسی هند برای ایالت های 'مادیا پرادش'،'گجرات'، 'شرق راجستان'،'بنگال غربی'، 'اودیسا'، 'گوا' و مناطق ساحلی کارناتاکا برای چند روز آینده بارندگی پیش بینی کرده است.
سال گذشته نیز به اثر باران شدید و جاری شدن سیل در شمال شرق هند 42 نفر جان باختند.
هند در فصل باران های موسمی (مانسون) از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم شاهد بارندگی و سیل های شدید است.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان