تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

انتصاب دشمنان ایران برای تعیین پایبندی به برجام، آغازگر یک بحران است

بن رودز در واکنش به انتصاب برخی شخصیت های مخالف ایران در کاخ سفید برای تعیین مصادیق عدم تعهد ایران به برجام در سه ماهه آینده و به حاشیه رفتن وزارت خارجه در این موضوع نوشت: درحالی که برخی بر انتصابات کاخ سفید تمرکز کرده اند باید به احتمال بروز بجران و یا جنگ با ایران فکر کنیم.

رویداد۲۴-بن رودز در واکنش به انتصاب برخی شخصیت های مخالف ایران در کاخ سفید برای تعیین مصادیق عدم تعهد ایران به برجام در سه ماهه آینده و به حاشیه رفتن وزارت خارجه در این موضوع نوشت: درحالی که برخی بر انتصابات کاخ سفید تمرکز کرده اند باید به احتمال بروز بجران و یا جنگ با ایران فکر کنیم.روزنامه جمهوری‌خواه «نیویورک‌پست» در گزارشی با اشاره به افشاگری اخیر مجله فارین پالسی در خصوص انتصاب برخی افراد ضدایران برای تعیین پایبندی ایران به برجام نوشت: دونالد ترامپ در اقدامی که در ‌‌نهایت به تقویت عربستان برای برنامه‌هایش در بی‌ثبات کردن ایران کمک می‌کند، افرادی را در کاخ سفید مستقر کرده که به او در تایید عدم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام کمک کنند. 

ترامپ یکی از منتقدان توافق هسته‌ای است. این استدلال که ایران از پایبندی به تعهداتش بازمانده است بیشتر بر نقض روح برجام متمرکز بوده تا نقض متن برجام. 

در این گزارش گفته شده این تصمیم ترامپ برای قرار دادن تندرو‌ها در کاخ سفید به منظور بررسی پایبندی ایران به جای وزارت خارجه نشانه‌هایی دارد. این یعنی تیلرسون از جمع‌آوری داده‌هایی که ترامپ لازم داشت، بازمانده است. به گفته مقامات دولتی، ترامپ گزینه‌هایی را می‌خواسته که بر اساس آن‌ها برجام را تایید نکنند. 

«نیویورک‌پست» ادامه داد: بر همین اساس منتقدان توافق هسته‌ای معتقدند این توافق، ایران را قدرتمند‌تر کرده است. برخی منتقدان بر این باورند که از بین بردن برجام نیز مشکل را حل نمی‌کند اما تعهد ایران به این توافق کافی نیست. این منتقدان درباره اینکه برجام بتواند مانع سیاست‌های ایران شود، شک دارند. 

در این بین واکنش «بن رودز» مشاور امنیت ملی اوباما به استخدام دشمنان ایران برای تایید پایبندی این کشور به برجام، جالب توجه بود. 

«بن رودز» در خصوص افشاگری اخیر مجله فارین پالسی در توییتر خود این اقدام را در راستای مقابله با ایران خوانده است. 

او در توییتر خود نوشت: « در حالی که همه بر اینکه چه کسی در واشنگتن روی کار آمده و چه کسی از کار برکنار شده تمرکز دارند؛ نباید نگاهمان را از چشم انداز یک بحران یا حتی جنگ با ایران منحرف کنیم.»

photo_2017-07-23_16-27-36

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان