تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

مهاجم پرسپولیس: حرف‌هایم را در زمین می‌زنم نه جای دیگر

علی علیپور از جمله بازیکنان پرتلاش پرسپولیس است که در زمین مسابقه نقش یک کارگر را دارد و اگر دوندگی‌ها و فضاسازی‌های او نبود چه بسا مهدی طارمی در این دو فصل اخیر آقای گل نمی‌شد.

رویداد۲۴-علی علیپور از جمله بازیکنان پرتلاش پرسپولیس است که در زمین مسابقه نقش یک کارگر را دارد و اگر دوندگی‌ها و فضاسازی‌های او نبود چه بسا مهدی طارمی در این دو فصل اخیر آقای گل نمی‌شد. نکته جالب توجه اینکه علیپور کمترین دستمزد را در بین حداقل 20 بازیکن اول تیمش می‌گیرد و از این مسأله دلخور است. هر چند دلخوری‌های او و درخواست‌هایش مبنی بر افزایش دستمزد تا الان مورد توجه مسئولان باشگاه پرسپولیس قرار نگرفته است. او پس از گلزنی در سوپرجام حالا با روحیه بهتری لیگ را آغاز خواهد کرد. گفت‌و‌گوی خبرنگار «ایران» با علیپور را بخوانید.
    
به تو می‌گویند بازیکن خستگی ناپذیر پرسپولیس!
من همیشه سعی کرده‌ام بازیکن بی‌حاشیه و تأثیرگذار برای تیمم باشم و رضایت سرمربی تیم برایم شرط است.
می‌گویند علی علیپور خیلی کم صحبت می‌کند، درست است؟
کلاً آدم کم حرفی هستم. مخصوصاً از رفتن جلوی دوربین‌های تلویزیونی و مصاحبه کردن بیزارم. ترجیح می‌دهم با عملکرد خوب در زمین مسابقه حرفم را بزنم.
از شرایطت در پرسپولیس راضی هستی؟
اگر مربیان از من راضی باشند آن وقت خودم از عملکردم راضی خواهم بود.
گفته می‌شود تو از اینکه کمترین دستمزد را از باشگاه می‌گیری ناراحتی؟
یکسری مشکلات در این زمینه هست که قرار شده مدیربرنامه‌هایم آن را با مسئولان باشگاه حل کند. تمام هدفم این است که بازیکن مؤثری برای پرسپولیس باشم و در این صورت نیز اگر خواسته‌ای داشته باشم باشگاه آن را عملی کند.
شاید با بازگشت منشا تو نیمکت‌نشین شوی، آمادگی آن را داری؟
این اتفاق هنوز رخ نداده که شما در مورد آن از من سؤال می‌کنید. به هر حال وقتی من به پرسپولیس آمدم بازیکنان بزرگی در این تیم بودند اما هرگز ناامید نشده و برای بازی کردن جنگیدم. مهم این است که برانکو از من رضایت دارد و هر چه او صلاح بداند همان است.
در سوپر جام بهترین عملکرد را داشتی، به نظر می‌آید این فصل آماده‌تر از قبلی؟
مسلماً شرایط خیلی خوبی دارم چون در دوره آماده‌سازی تیم تمرینات فوق‌العاده‌ای را پشت‌سر گذاشتیم. هدف کادرفنی این بود که برای حضور موفق در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین لیگ، توان بدنی‌مان را بالا ببریم و به این خاطر مارکو تمرینات سختی را برای ما در نظر گرفته و می‌گیرد.
فکر می‌کنی با روندی که در پیش گرفتی به تیم ملی دعوت بشوی؟
بازی در تیم ملی آرزوی هر بازیکنی است و من هم دوست دارم آن را تجربه کنم. متأسفانه یا خوشبختانه مهاجمان خیلی خوبی در تیم ملی هستند که کار سرمربی تیم ملی را برای انتخاب نفراتش سخت می‌کند اما من هرگز ناامید نخواهم شد و نهایت تلاشم را برای ملی‌پوش شدن انجام می‌دهم. البته بازی کردن در پرسپولیس هم برای من افتخار بزرگی است.
فصل پیش‌رو را چطور می‌بینی؟
لیگ هر سال پویاتر می‌شود و بازیکنان جوان خوبی به سطح اول فوتبال‌مان راه پیدا می‌کنند. این خیلی خوب است که فوتبال ایران این همه بازیکن مستعد در لیگ دارد. در کنار این مسأله تیم‌های مدعی هم تعدادشان سال به سال بیشتر می‌شود و این به فوتبال‌مان کمک زیادی می‌کند.
به نظرت این فصل جدی‌ترین رقیب پرسپولیس چه تیمی باشد؟
تیم‌های سپاهان، ذوب آهن، تراکتورسازی و استقلال مدعیان قهرمانی خواهند بود اما به نظر من شرایط تیمی ما بهتر از رقباست و اگر به مانند فصل پیش عمل کنیم بی‌رقیب خواهیم بود.
دوست داشتی دربی دوستانه در آلمان برگزار می‌شد؟
  زمانش مناسب نبود. هر دو تیم اردوی خارج از کشور داشتند و دوری از خانواده و وطن همه را خسته کرده بود.
برای پرسپولیس شانس قهرمانی در آسیا قائل هستی؟
چرا که نه. برانکو از مدت‌ها پیش برای ما هدف قهرمانی آسیا را قرارداده و بارها این هدف بزرگ را به همه تأکید می‌کند. شخصیت تیمی ما به اندازه هدف‌مان بزرگ است ان‌شاءالله قدم به قدم تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش خواهیم رفت.
از خرید‌های گرانقیمت الاهلی واهمه‌ای ندارید؟
درست است که آنها بازیکنان باکیفیتی را می‌خرند اما همه بازیکنان ما هم کیفیت بین‌المللی دارند. خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که پرسپولیس می‌تواند بیش از 10 ملی‌پوش داشته باشد و این نشان دهنده توانایی بالای بچه‌های تیم است. برانکو در بالا رفتن شخصیت تیمی و کیفیت بازی بازیکنان خیلی تأثیر داشته و نتیجه آن را در بازی‌های داخلی و لیگ قهرمانان آسیا دیدید. ما با تیم‌هایی هم گروه بودیم که مدعی قهرمانی آسیا بودند اما دیدید در مقابل آنها بازی بهتر و قدرتمندانه‌تری را به نمایش گذاشتیم.
دلیل اینکه الاهلی به سراغ بازیکنان خارجی گرانقیمت می‌رود چیست؟
واضح است که آنها از نظر توانایی بازیکنان با تیم ما قابل قیاس نیستند و برای اینکه توان فنی تیم‌شان را بالا ببرند به سراغ بازیکنان خارجی گرانقیمت می‌روند.خوشبختانه با نظر برانکو توانایی بازیکنان ما آنقدر بالا است که بدون استفاده از بازیکن خارجی توانستیم راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان شویم.
پشیمان نیستی که فصل پیش برای ادامه فوتبالت راهی روسیه نشدی؟
نه تنها فصل پیش بلکه امسال هم از روسیه و ترکیه پیشنهاد داشتم اما تصمیم گرفتم در پرسپولیس بمانم. باشگاه هم مخالف جدایی‌ام بود. رفتن به فوتبال اروپا باعث پیشرفت هر بازیکنی می‌شود و من امیدوارم روزی این اتفاق برایم رخ دهد.
سؤال آخر اینکه این فصل چند گل برای پرسپولیس خواهی زد؟
برای من گلزنی ملاک نیست مهم رضایت سرمربی تیم است. برانکو وظایف خاصی را به من واگذار می‌کند و   در زمین برای جلب رضایت او تلاش می‌کنم.
 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان