تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

موانع سر راه دولت دوازدهم برداشته شده است/ کشور به فصل همدلی نیاز دارد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه برخی از موانعی که بر سر راه دولت دوازدهم قرارداشته برداشته شده است.

رویداد۲۴-رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: خوشبختانه برخی از موانعی که بر سر راه دولت دوازدهم قرارداشته برداشته شده است.محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حضور خود در کابینه دوازدهم گفت: چند روزی صبر کنید، همه چیز مشخص می‌شود. مطمئین باشید آقای رئیس‌جمهور حتماً انتخاب‌هایی که مورد حمایت مردم است انجام داده‌اند.

او خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور برنامه‌ای را ارائه کردند که مردم با تشخیص و جهت‌گیری به آن رای اعتماد دادند. آقای روحانی بهترین شخصی است که پیام انتخابات را دریافت کرده است. مردم نیز در واقع به مسیر، طریق و فکر و آرمانی که ایشان داشتند، رای دادند.

نهاوندیان ادامه داد: رئیس‌جمهور به مسیری که مشخص کرده است، واقف هستند و عزم جدی برای پیمودن آن دارند. ایشان با ملاک‌هایی مانند کارآمدی، هماهنگی، همدلی و نظم مسیر را پیموده و خواهند پیمود.

او خاطرنشان کرد: جهت‌گیری که رئیس‌جمهور ارائه کردند اعتدال بوده و اقشار مختلف مردم این رویکرد اعتدالی را پسندید.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید همدلی و هماهنگی صورت بگیرد، عنوان کرد: رئیس جمهور سعی دارد با نگاه اعتدالی کشور را رو به جلو ببرد؛ ‌ما در مجموعه نظام نیاز داریم همدلی، هماهنگی و نظم وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: همانگونه که بار‌ها رئیس‌جمهور اعلام کرد باید فصل همدلی و همسویی وجود داشته باشد، قطعاً تشخیص رئیس‌جمهور مورد اعتماد مردم است.

نهاوندیان در پاسخ به سوالی مبنی آیا شما فکر نمی‌کنید که انتخاب مجدد رحمانی‌فضلی به وزیر کشور بر ضد خواست مردم است یا خیر، گفت: آن چیزی که ما در حرکت اجتماعی مردم دیدیم رای قاطع به آقای روحانی بود. ایشان هم تبعاً با پیمانی که با مردم بسته‌اند، وفادار هستند و با تشخیص همه مجموعه شرایط، گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: من مطمئنم پس از معرفی اعضای کابینه به مجلس، ترکیبی که از وزرا، معاونان و مجموعه کابینه دولت دوازدهم تشکیل خواهد شد، هماهنگ و کارآمد خواهد بود.

نهاوندیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود آیا فشاری بر رئیس‌جمهور برای بستن کابینه وجود داشته است یا خیر عنوان کرد: کسانی که دکتر روحانی را می‌شناسند می‌دانند فشار روی ایشان تاثیری ندارد، البته گمانه‌زنی‌هایی نیز بوده است. اما ایشان بنا بر وظیفه‌ای که مردم بر دوششان گذاشته‌اند، تاکنون کار خودش را انجام داده و با همه در این زمینه مشورت کرده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از ۲۹ اردیبهشت تا به امروز وقت بسیار زیادی برای این رایزنی‌ها گذاشته‌ایم، ‌ با شخصیت‌های سیاسی کشور و هم با جناح‌ها و گروه‌های مختلف و افراد خبره مشورت کرده‌ایم و نتیجه رایزنی‌ها به آقای رئیس جمهور ارائه شده و ایشان با احساس مسئولیتی که داشتند تصمیم گرفتند. مردم اطمینان داشته باشند کابینه دوازدهم گام بلندی در راستای مطالبات آنان است.

او درباره تغییر ۵۰ درصدی کابینه نیز گفت: بله اگر بخواهیم درصد بگیریم حدود ۵۰ درصد کابینه تغییر خواهد کرد.

او با اشاره به تغییر تیم اقتصادی دولت عنوان کرد: رئیس‌جمهور در سخنرانی‌های خود اعلام کرد که ما باید کار‌ها را با شتاب بیشتری پیگیری کنیم. خوشبختانه برخی از موانعی که بر سر راه دولت دوازدهم قرارداشته برداشته شده و این به آن به معنی است که در تمامی حوزه‌ها مخصوصا اقتصاد خرد و کلان سرعت بیشتری خواهیم داشت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان