تاریخ انتشار: ۱۹:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶

همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و استان‌های کربلا و بابل برگزار شد

همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و استان‌های کربلا و بابل امروز در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد.

رویداد۲۴-همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و استان‌های کربلا و بابل امروز در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد.همایش بررسی فرصت‌های تجاری ایران و استان‌های کربلا و بابل امروز با حضور استانداران این استان‌ها، سعید اوحدی مشاور معاون اول رییس‌جمهور، یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق تجاری ایران و عراق، ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد، میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا، روسای اتاق‌های تجارت، صنعت و سرمایه‌گذاری استان‌های کربلا و بابل و بیش از ۲۰۰ نفر از تجار و صاحبان صنایع دو کشور در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد.

میرمسعود حسینیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در این مورد گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسوولان جمهوری اسلامی ایران بر افزایش روابط اقتصادی با کشورهای مسلمان و هم‌جوار به‌خصوص عراق و همچنین روابط تاریخی اجتماعی سیاسی ایران و عراق و تبادل بیش از پنج میلیون زائر میان دو کشور مشاهده شد که روابط اقتصادی ایران و عراق در مقایسه با سایر روابط در سطح مطلوب نیست.

او افزود: از حدود شش ماه قبل مقدمات این نشست در تهران و کربلا آغاز شد و بحمدلله این نشست امروز جهت بررسی راه‌های ارتقای روابط و رفع موانع و حل مشکلات برگزار شد و امیدواریم این نشست به نتایج مطلوب و عملی برسد.

سخنرانان این نشست ضمن تقدیر از این اقدام سرکنسولی ایران در کربلا آن را گام مهمی در جهت حضور بهتر و گسترده‌تر اقتصادی ایران در عراق ارزیابی کردند.

همچنین تجار و صاحبان صنایع دوطرف در نشست رو در رو باهم آشنا شده و امور مشترک را بحث کردند.

در ضمن نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در جنب این همایش برگزار شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان