تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

سلامت حجاج زیر ذره بین نظارت ویژه سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت عربستان، کمیته نظارتی ویژه‌ای برای کنترل بیماری‌های همه‌گیر در جریان مناسک حج برقرار کرده است.

رویداد۲۴-سازمان جهانی بهداشت با همکاری وزارت بهداشت عربستان، کمیته نظارتی ویژه‌ای برای کنترل بیماری‌های همه‌گیر در جریان مناسک حج برقرار کرده است. حجاح شرکت‌کننده در مراسم حج امسال تحت نظارت یک تیم ویژه کنترل بیماری‌های همه‌گیر متشکل از مقامات سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت عربستان سعودی قرار می‌گیرند تا از شیوع هر نوع بیماری در میان آنها جلوگیری کنند.

«محمود فکری»، رئیس منطقه شرق مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در این‌باره گفت: وزارت بهداشت عربستان تیمی مشترک با بیش از شش متخصص سازمان جهانی بهداشت در حوزه بیماری‌های واگیردار و کنترل بیماری‌ها تشکیل داده که از سوی مقامات داخلی و بین‌المللی بهداشت و سلامت پشتیبانی می‌شوند. این تیم مشترک به طور دقیق حرکت حجاج و شرایط سلامت آنها را رصد می‌کند و تنها در موارد ضروری وارد عمل می‌شوند تا فرد را پس از تشخیص بیماری درمان کنند.

طرح واکسیناسیون مننژیت امسال برای تمامی حجاج داخلی و خارجی عازم به حج اجباری شده و استفاده از واکسن آنفولانزا نیز به تمامی حجاج توصیه می‌شود. همچنین از زائران خواسته شده در صورتی که از کشورهایی به مراسم حج می‌آیند که در آنها بیماری‌های وبا و تب زرد همه‌گیر است پیش از سفر واکسن این بیمارهای‌ها را نیز دریافت کنند.

سازمان جهانی بهداشت پیش از این هشدار داده بود از میان ۲ تا ۴ میلیون نفری که هر ساله برای انجام فریضه حج به عربستان می‌روند، بین ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر خارجی هستند و همین امر خطر شیوع بیماری‌هایی چون تب دنگی، تب زرد، ویروس زیکا و بیماری‌هایی چون وبا را افزایش داده است.

شیوع وبا در کشور یمن که قربانیان زیاد داشته است و تسری آن به مراسم حج امسال یکی از نگرانی سازمان جهانی بهداشت و سعودی‌هاست.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان