تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

اظهارات روحانی نشان داد که با دنیا سر جنگ نداریم/ رییس‌جمهور بدون کوتاه آمدن برابر فشارها، کار درست را انجام می‌دهد

یک مدرس حوزه علمیه قم گفت: سخنان روحانی در مراسم تحلیف نشان داد که ایران سر جنگ با دنیا ندارد و خواستار صلح است.

رویداد۲۴-یک مدرس حوزه علمیه قم گفت: سخنان روحانی در مراسم تحلیف نشان داد که ایران سر جنگ با دنیا ندارد و خواستار صلح است.حجت‌الاسلام محمدتقی فاضل میبدی درباره مراسم تحلیف و اظهارات سران قوا در این مراسم گفت: طی چندین دوره که ما بعد از انقلاب اسلامی مراسم تحلیف ریاست جمهوری داشتیم، می‌توان گفت مراسم روز شنبه با حضور جدی مهمانان خارجی بی‌نظیر و تاریخی بود.

او ادامه داد: رئیس‌جمهور در این مراسم سخنرانی جامع و مثبتی را ایراد کرد. او سیاست خارجی، سیاست داخلی ، رویکرد دولتش و آن چیزی که مردم به خاطر آن به پای صندوق‌های رأی آمده بودند، بیان کرد.

این استاد دانشگاه مفید قم خاطرنشان کرد: روحانی خواسته‌های مردم را مطرح کرد او نشان داد که ما دنبال صلح هستیم و از جنگ‌ستیزی دوری می‌کنیم .

او در ادامه با اشاره به رفتار روحانی در مراسم تحلیف عنوان کرد : رئیس دولت دوازدهم رفتار و منش خوبی از خود نشان داد، نحوه برخورد او با کشورهای منطقه و بین‌المللی بسیار خوب، مثبت، صلح جویانه و ارزشمند بود.

فاضل مبیدی تاکید کرد: روحانی به دور از شعار زدگی و هیجان سخن گفت و نشان داد که سر جنگ با هیچ کشوری را ندارد.

او در ادامه با اشاره به این نکته که روحانی عنوان کرد: دولت او اهل اعتدال است ، نه از پرخاش می‌ترسد و نه با هیجان وارد جنگ می‌شود، گفت: این نکته به خوبی روشن می‌کند که روحانی چه رویکردی را در پیش دارد. ویژگی مثبت روحانی این است که تا به حال بر روی اصول خود ایستادگی کرده و کوتاه هم نیامده است. مشاهده کردیم در دولت قبل با وجود هجمه‌هایی که صورت گرفت و تا قبل از مراسم تنفیذ هم ادامه داشت، روحانی از موضع خود کوتاه نیامد و از اعتقادات خود عدول نکرد.

این مدرس حوزه علمیه قم به حواشی پیرامون چینش کابینه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رفت که درباره چینش کابینه، روحانی به طریق دیگری عمل کند،‌ اما نشان داد که برابر فشارها کوتاه آمدنی نیست و آن‌چه که درست است انجام می‌دهد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان