تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
قالیباف:

مجموع بدهی‌های شهرداری حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است/ هیچ ملکی بدون مجوز شورا فروخته نشد

شهردار تهران کل املاک فروخته شده در دوره مدیریت خود را نزدیک ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هیچ ملکی بدون مصوبه شورا واگذار نشده است.

رویداد۲۴-شهردار تهران کل املاک فروخته شده در دوره مدیریت خود را نزدیک ۱۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هیچ ملکی بدون مصوبه شورا واگذار نشده است.محمد باقر قالیباف در  برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو دستاوردهای مدیریتی خود در شهرداری تهران را تشریح کرد.

شهردار تهران در واکنش به نامه دادستانی درباره خطر بهره برداری از خط  ۸ مترو تهران گفت: نامه مربوط به دادستانی تهران و در مورد امنیت مترو نبود بلکه موضوع به فاصله میان ریل قطار  و اتوبان باز می گشت. البته این فاصله ایمنی کاملا رعایت شده است. امکان ندارد کاری در مترو صورت گیرد و ایمنی مردم به خطر بیافتد. شرکت بهره‌برداری مترو همه استانداردها را رعایت می‌کند و ایمنی و رفاه مردم در اولویت است. همه متروهای ما با بهترین تجهیزات و امکانات افتتاح شده اند.

او با تاکید بر اینکه تهران در حوزه حمل و نقل متحول شده است، ادامه داد: اکنون در حوزه حمل و نقل در تهران با شهری جدید روبرو هستیم، ده خط بی آر تی داریم که تحولی در شهر ایجاد کرد. با کمک دولت اکثر تاکسی‌ها نوسازی شد و دیگر از مینی‌بوس‌های فرسوده خبر نیست و ۸ خط مترو در تهران وجود دارد.

قالیباف افزود: البته در حال حاضر تهران ۴ هزار دستگاه اتوبوس کمبود دارد و با جاگذاری اتوبوس‌های فرسوده سرجمع  ۶هزار اتوبوس کم داریم. البته عمده  تامین منابع مالی آن به عهده دولت است. از سوی دیگر تامین ۵۰ درصد منابع مترو نیز بر عهده دولت است اما دولت به تعهدات خود عمل نکرده است. سال قبل دولت کمتر از صد میلیارد تومان برای مترو بودجه داد، با این حال شهرداری موفق شد خط شش و هفت مترو را افتتاح کند.

او ادامه داد: به بحث شهر سوخته و آوار برداری که سیاست زده‌ها مطرح کردند نمی پردازم چرا که مردم خود شاهد هستند در چه شهری زندگی می کنند. ما از ابتدا کار خود را در تهران با برنامه شروع کردیم و تهران با برنامه‌ای که حاصل خرد جمعی بوده پیشرفت کرده است. اساس عملکرد ما نیاز مردم بود و مشارکت مردم  همواره دغدغه اصلی ما بود. 

شهردار تهران تاکید کرد:  از نظر من خدمت به دور از گرایش سیاسی مذهبی و قومی است و شهرداری بدون هیچ تبعیضی خدمت می کند. البته بحث ۹۶ درصدی ها  و اختلاف شمال و جنوب شهر  هموراه برای ما موضوعیت داشته است‌. تلاش کردیم این دو قطبی بودن را کاهش دهیم و همه مردم متفق القولند که این فاصله هم از بعد سخت افزاری و هم نرم افزاری کاهش یافته است.

قالیباف در مورد میزان بدهی‌های شهرداری اظهار کرد: تقریبا ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مجموع تمام بدهی‌های شهرداری تهران است٬  همین شهرداری ۱۹ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است. اینکه می‌گویند در دوره ما املاک زیادی فروخته شده است باید بگویم این هم از کم‌لطفی‌ها وبداخلاقی‌هاست چرا که کل املاک فروخته شده در دوره ما نزدیک ۱۱ میلیارد تومان است. البته بر اساس قانون هیچ ملکی بدون مصوبه شورا واگذار نشده است. در طول همین ۱۲ سال ۲۲ هزار میلیارد تومان املاک به شهرداری اضافه کردیم٬ پس شاهدیم دارایی‌های شهرداری تهران در حوزه املاک حتی افزوده شده است. ما نه تنها بدهی نداریم بلکه شاخص طلب ما هم مثبت است. شهردار بعدی هم باید پیگیر مطالبات خود از دولت باشد.

ادامه دارد

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان