تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
" 23 نفر موافق، یک نفر سکوت ، یک نفر مخالف "

ستاد فرهنگیان روحانی برای اعلام نظر در مورد گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش تشکیل جلسه داد

هشت نفر موافق ضبط کردن جلسه بودند و بقیه مخالف بودند/ این نشست با پیشنهاد آقای کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی تشکیل شد
 رویداد۲۴- هشت نفر موافق ضبط کردن جلسه بودند و بقیه مخالف بودند/ این نشست با پیشنهاد آقای کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی تشکیل شد/ تنها فردی که به عنوان مخالف وزارت آقای بطحایی صحبت کرد من بودم و آقای محمد رضاخواه نیز رای به سکوت داد اما بقیه اعضا به وزارت آقای بطحایی رای مثبت دادند/ فرج کمیجانی ، عادل عبدی ، خانم دری ، آقای خرم ، سید علی حسینی ، فرحنار مینایی پور ، امیر عباس میرزاخانی ،شاپور محمدزاده ، عبدالرسول عمادی ، آقای افقهی ، محمد رضاخواه ، حمیدرضا کفاش ، آقای عبدالحسینی ، علی محمد مصلحی ، آقای فولادوند ، آقای خوش قدم ، بهجت الملوک کبیری ، خانم محمدی که من برای نخستین بار ایشان را می دیدم ، آقای جهان آراء ، علیرضا هاشمی سنجانی ، آقای رفیعی ، فروز عطایی ، محمد داوری/اکثریت افرادی که در این نشست حضور داشتند اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و انجمن اسلامی معلمان بودند ضمن آن که تعداد قابل توجهی از اعضای رای دهنده جزء مسئولان ستادی وزارت آموزش و پرورش بودند/ در صورت وزارت آقای بطحایی شکاف میان صف و ستاد استمرار خواهد داشت و تهدید جدی برای کارآمدی خواهد بود/ ستاد آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد ....

گروه گزارش/

گزارش ستاد فرهنگیان روحانی در مورد تعیین وزیر آموزش و پرورش و اعلام نظر در مورد محمد بطحایی

عصر امروز جلسه شورای فعالان ستاد فرهنگیان دکتر روحانی با حضور اعضا برگزارشد و دستور جلسه اعلام موضع شورای فعالان ستاد در خصوص حمایت، مخالفت و یا سکوت در برابر گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت آموزش و پرورش بود.

در این جلسه  حاضرین به مدت دو ساعت و نیم پیرامون دستور جلسه نقطه نظرات خود را اعلام کردند و در پایان رأی گیری انجام شد.

از تعداد 25 نفر اعضای دارای حق رای 23 نفر موافق محمد بطحایی ، یک نفر مخالف و یک نفر نیز سکوت بود .

« محمد داوری » به صدای معلم گفت :

" در مورد انعکاس نشست نظرم من انعکاس نتایج و نیز محتوای صحبت ها برای اطلاع معلمان بود .

8 نفر موافق ضبط کردن جلسه بودند و بقیه مخالف بودند .

البته حدود یک سوم اعضای این شورا پس از این رای گیری در مورد انعکاس این نشست و با تاخیر حضور پیدا کردند .

این نشست با پیشنهاد آقای کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی تشکیل شد .

داوری  با اشاره به این که همه حاضرین این نشست جزء اعضای اولیه نبودند تصریح  کرد که برخی از آن ها مسئول کمیته نبودند و برخی نیز عضو شورای سیاست گذاری نبودند .

مسئول  شورای رسانه ستاد فرهنگیان روحانی عنوان کرد که تنها فردی که به عنوان مخالف وزارت آقای بطحایی صحبت کرد من بودم و آقای محمد رضاخواه نیز رای به سکوت داد اما بقیه اعضا به وزارت آقای بطحایی رای مثبت دادند .

گزارش ستاد فرهنگیان روحانی در مورد تعیین وزیر آموزش و پرورش و اعلام نظر در مورد محمد بطحایی

داوری در پاسخ به پرسش صدای معلم در مورد اسامی و نیز ترکیب نشست امروز به صدای معلم گفت :

فرج کمیجانی ، عادل عبدی ، خانم دری ، آقای خرم ، سید علی حسینی ، فرحنار مینایی پور ، امیر عباس میرزاخانی * ،شاپور محمدزاده ، عبدالرسول عمادی ، آقای افقهی ، محمد رضاخواه ، حمیدرضا کفاش ، آقای عبدالحسینی ، علی محمد مصلحی ، آقای فولادوند ، آقای خوش قدم ، بهجت الملوک کبیری ، خانم محمدی که من برای نخستین بار ایشان را می دیدم ، آقای جهان آراء ، علیرضا هاشمی سنجانی ، آقای رفیعی ، فروز عطایی .

اکثریت افرادی که در این نشست حضور داشتند اعضای مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و انجمن اسلامی معلمان بودند ضمن آن که تعداد قابل توجهی از اعضای رای دهنده جزء مسئولان ستادی وزارت آموزش و پرورش بودند .

از سازمان معلمان ایران هم من و آقای هاشمی بودیم .

مثلا آقای محمدزاده سرپرست دبیرخانه هیات های گزینش ، آقای جهان آراء معاون آموزش ابتدایی شهر تهران ، آقای رفیعی معاون آموزش متوسطه شهر تهران آقای عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ، آقای کفاش معاون سابق پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ، آقای فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های  استان تهران ، آقای میرزاخانی از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، خانم مینایی پور معاون مدیر کل دفتر وزارتی  و... بودند .

« داوری  » ضمن تاکید بر این نکته که غالب و اکثریت اعضای موافق این شورا از نیروهای ستادی  آموزش و پرورش هستند تاکید کرد که در صورت وزارت آقای بطحایی شکاف میان صف و ستاد استمرار خواهد داشت و تهدید جدی برای کارآمدی خواهد بود .

عضو شورای سیاست گذاری ستاد فرهنگیان روحانی تاکید کرد که وزیر یا باید با اتکا به بدنه رای بیاورد و یا ستاد . ستاد آموزش و پرورش نیاز به تحول دارد .

 

* آقای امیر عباس میرزاخانی پس از انتشار این خبر توضیحاتی را برای صدای معلم ارسال کرد که عینا منتشر می شود :

1- من برای اولین بار دراین جلسه و به عنوان مهمان حضور داشتم و عضو واجد حق رأی نیز نبودم و در جلسه شنونده بودم، ولی خبر به گونه ای تنظیم شده که گویی من به عنوان عضو رسمی در جلسه حضور داشته ام و رأی هم دادم که این اصالت خبر را مخدوش می کند.
2- این جلسه به اذعان آقای کمیجانی از همه اعضای شورای سیاست گذاری و مسئولین کمیته ها دعوت شده بود که متاسفانه تعدادی از این دوستان غیبت داشته اند، ولی از خبر این طور بر می آید که دعوت فقط از افراد خاص صورت گرفت است و این افراد با ذهنیت قبلی رأی به حمایت از آقای بطحایی داده اند که به نظر غیر واقعی است.
3. در تنظیم خبر افراد با سمت ها یا جایگاه اداری شان معرفی شده، که این نیز اشتباه است. افراد به دلیل عضویت در ستاد فرهنگیان دکتر روحانی به جلسه دعوت شده اند نه به دلیل پست های اداری.
با احترام

منبع: صدای معلم
نظرات شما