تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶

رضاکیانیان به پویش "از خودمان شروع کنیم" پیوست

رضا کیانیان با حضور در جمع هنرمندان پویش #از_خودمان_شروع_کنیم به این پویش پیوست.

رویداد۲۴-رضا کیانیان با حضور در جمع هنرمندان پویش #از_خودمان_شروع_کنیم به این پویش پیوست.رضا کیانیان هنرمند ارزنده تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور در جمع هنرمندان پویش #از_خودمان_شروع_کنیم  که با هدف ارتقا فرهنگ ترافیک نمایشهای خیابانی برگزار می کنند به این پویش پیوست. او ضمن حمایت از این فعالیت فرهنگی درکنار هنرمندان پویش به ایفای نقش پرداخت.

کیانیان با بیان اینکه به کارگیری هنر همیشه یک چیز جدید و تازه است، در رابطه با نحوه عملکرد پویش #از_خودمان_شروع_کنیم و استفاده از ابزار هنر برای اصلاح رفتارهای ترافیکی شهروندان گفت: به نظرم باید از روز اول این کار را می کردیم. هنر مفتوح القلوب است و می تواند به راحتی دروازه دل مردم را باز کند و وارد دلشان شود و این شعارها را به دل مردم بنشاند و مردم هم با جان و دل آنها را بپدیرند."

وی افزود:" ما عادت کرده ایم دستور بدهیم که رعایت کنید اما وقتی با این شعار می آییم که  #از_خودمان_شروع_کنیم  در واقع می گوییم دولت و کسانی که تا به حال دستور می دادند، آنها باید در جبهه ما بیایند و با ما شروع کنند؛ یعنی همه با هم شروع کنیم و این در واقع نکته مثبت پویش #از_خودمان_شروع_کنیم است".

کیانیان در ادامه به لزوم باز شدن فضاهای شهری برای فعالیت های هنری و فرهنگ سازی در زمینه های مختلف اشاره کرد و یادآورشد:اگر شرایطی آماده شود که گروه های هنری به صورت خودجوش بتوانند این کارها را انجام دهند اتفاقات خوبی از نظر فرهنگی خواهد افتاد. حتی اگر نیاز باشد، هنرمندان بتوانند بعد از اجراها کلاه بگردانند و پول جمع کنند.من اوایل انقلاب این کار را انجام می دادم. یعنی اجرا می کردم بعد کلاه می گرداندنم و پول جمع می کردم و ارتزاق می کردم. اما بعدها دیگر به من اجازه این کار را ندادند. به نظرم نیاز است که امروز باز هم این فضا را باز و آماده کنیم تا گروه های نمایشی به صورت خودجوش کار کنند."

بازیگر "شهرزاد" همچنین متذکر شد: همیشه با یک قدرت دولتی نباید این امکان فراهم شود که اگر این قدرت نبود ، آنها هم اجازه کار کردن نداشته باشند.باید حکومت نه فقط دولت، به هنرمدانش اعتماد کند. چون ما همه شهروند این مملکت هستیم. هرچقدر که حرکت های مردمی گسترش پیدا کند، فرهنگ سازی هم انجام می شود در غیر این صورت دولت و ملت مقابل هم قرار می گیرند. اگر سد بین دولت وملت برداشته شود، اتفاقات خوبی می افتد که این هم به یک فرهنگ سازی گسترده تری نیاز دارد که الان اتفاق افتاده است".

کیانیان همچنین به مساله قانون گریزی برخی شهروندان اشاره کرد و گفت: اکثر مردم قانون را رعایت نمی کند به دلیل اینکه فکر می کنند قانون ضد آنهاست. بنابراین نیاز است شهروندان حلاوت این را بچشند که قانون به نفع آنهاست نه ضدشان تا بتوانند قوانین را رعایت کنند. متاسفانه مردم از قانون فرار می کنند و این نیاز به فرهنگ سازی درست دارد تا ااین نگرش اشتباه از بین برود".

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان