تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
الهه کولایی در گفت‌وگو با رویداد۲۴ تشریح کرد

چرا با «رفع حصر» مخالفت می‌شود؟

الهه کولایی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با دلیل عده‌ای که مایل به پایان یافتن حصر نیستند گفت: دلیل اصرار بر این مسئله بسیار روشن است. احمدی‌نژاد امتحان و عملکرد خود را در پیشگاه ملت ایران و تاریخ پرافتخار کشور ما به ثبت رسانده است و هراندازه که درباره این عملکرد کنکاش شود و مسئله بیشتر موردبررسی قرار گیرد ابعاد فاجعه‌ای که درریاست جمهوری او شکل گرفت مشخص‌تر می‌شود.
رویداد۲۴- الهه کولایی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با دلایل مخالفت عده‌ای با پایان یافتن حصر  گفت: دلیل اصرار بر این مسئله بسیار روشن است. احمدی‌نژاد امتحان و عملکرد خود را در پیشگاه ملت ایران و تاریخ پرافتخار کشور ما به ثبت رسانده است و هراندازه که درباره این عملکرد کنکاش شود و مسئله بیشتر موردبررسی قرار گیرد ابعاد فاجعه‌ای که در دوران ریاست جمهوری او شکل گرفت مشخص‌تر می‌شود.

زمانی که کاندیداهای ریاست جمهوری برای کسب این پست به تبلیغات مشغول بودند یکی از خواسته‌های مردم از حسن روحانی شفاف‌تر از بقیه مطرح شد و آن رفع حصر بود. روحانی هم در این رابطه گرچه وعده کاملی نداد، اما در پاسخ بیان کرد که خواسته‌ها در صورت شرکت در انتخابات برآورده می‌شود.

نام حسن روحانی به‌عنوان پیروز میدان از صندوق‌های رأی بیرون آمد و مراسم تنفیذ و تحلیف هم برگزار شد و اکنون رأی‌دهندگان به او در انتظار «الوعده وفا» هستند. با بیماری مهدی کروبی و تحت عمل جراحی قرار گرفتن او همچنین خبر بیماری مهندس میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، خواهان رفع حصر با استفاده از راه‌های گوناگون این وعده را به رئیس‌جمهور یادآوری کرده و همچنان بر اجرا آن اصرار می‌ورزند.

اما به نظر می‌رسد بخشی از اصولگرایان که جایگاه سیاسی آنان در دوران احمدی‌نژاد تعریف می‌شود و در همان برهه از زمان موفق شدند نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازند، با اصرار رأی‌دهندگان به حسن روحانی در این زمینه ناراضی هستند و حتی ملاقات یک بیمار در بیمارستان را برنمی‌تابند و به مذاقشان خوش نیامده است. بطوریکه در واکنش‌های خود نسبت به این مسئله نشان دادند.

مهدی محمدی از اعضای شورای مرکزی جمنا در واکنش به دیدارهای مردم و فعالان سیاسی با خانواده مهدی کروبی در بیمارستان از «نظام» خواست تا یک‌بار دیگر مسئله حصر و مواضع دراین‌باره را بیان کند تا این بساط جمع شود.

سایت مشرق نیوز هم درباره به کار بردن لفظ "عزیزان " در خصوص کروبی، موسوی واکنش نشان داد و دراین‌باره نوشت: «محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم به‌تازگی از ۲ فعال فتنه که در حصر قرار دارند با عنوان "عزیزان " یادکرده است. عباس عبدی، تئوریسین اصلاح‌طلب نیز اخیراً طی مقاله‌ای بلندبالا مدعی شده است که علل محدثه و مبقیه حکم حصر شامل مرور زمان شده و ادامه حصر عملاً وجه مجازات گونه ندارد! عبدالله نوری، از فعالان ستادی اصلاح‌طلب نیز اخیراً در یک جلسه، لفظ عزیز را برای فتنه‌گران به‌کاربرده و گفته است: برای من روشن نیست از حصر این عزیزان چه نفعی عاید نظام می‌شود؟!»

الهه کولایی، استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با رویداد۲۴ در رابطه با دلایل مخالفت عده‌ای با پایان یافتن حصر گفت: دلیل اصرار بر این مسئله بسیار روشن است. احمدی‌نژاد امتحان و عملکرد خود را در پیشگاه ملت ایران و تاریخ پرافتخار کشور ما به ثبت رسانده است و هراندازه که درباره این عملکرد کنکاش شود و مسئله بیشتر موردبررسی قرار گیرد ابعاد فاجعه‌ای که درریاست جمهوری او شکل گرفت مشخص‌تر می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بااین‌حال نباید وقت و انرژی کشور را صرف پرداختن به مسائلی کنیم که ابعاد گوناگون آن ولو به شکل بسیار کلی بر همگان روشن‌شده و زیان‌ها و خسارت‌های ناشی از آن نیز بر مخالف و موافق او آشکاراست. ما نیازمند هستیم که با الهام از آموزه‌های ارزشمند رسول رحمت و رسول گرامی اسلام شیوه‌های گذشت و بردباری را در جامعه ترویج کنیم.

این استاد دانشگاه در این رابطه اظهار داشت: تقویت خصومت و دشمنی در جامعه ما فقط آب به آسیاب دشمنان ملت می‌ریزد. ملت ایران نیازمند هستند که مانند تمام جوامع پیشرفته جهان مسائل و مشکلات سیاسی را با روش‌های سیاسی تعاملی بر پایه منافع عمومی و نه تخریب که درواقع سبب تقویت تشدید شکاف‌ها و اختلاف‌ها می‌شود، دنبال کنند.

کولایی در ادامه تأکید کرد: به نظر می‌رسد در شرایطی که دولت دکتر روحانی با پشتوانه پرقدرت رأی مردم و حمایت همه‌جانبه مقام رهبری فعالیت خود را در دومین دوره شروع کرده است با پرهیز از نفاق‌افکنی و ایجاد شکاف در لایه‌های ملت و با تقویت وحدت و انسجام ملی شیوه‌های مناسب‌تری را برای حل‌وفصل این مشکلات انتخاب کند و درواقع گذشت، مهربانی و عطوفتی که در آموزه‌های اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد در حل‌وفصل این مشکل بازمانده از حوادث سال 88 به کار گیرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
خانم کولایی شما از گفتن کلمه مقام معظم رهبری خسته میشوید یا دوست ندارید بگویید؟این چه سفسطه کاری است که انهاراعزیز میدانید ولی گفتن کلمه معظم شمارا نگران میکند که نکند هم پالگیهایتان بر شما بتابند؟
بهتر نیست اول خودمان را اصلاح کنیم بعد حرف بزنیم؟دست از این رفتاربردارید بگذارید ارامش جامعه حفظ شود
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
0
0
چطور شد دو قانون شکن و فتنه گر عزیزان شدند ولی از بکار بردن معظم برای پرچمدار ازادی و امنیت کشور واهمه داری خانم کینه ای و حسود . سلام ودرود خداوند بر مقام معظم رهبری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان