تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
صوفی زاده:

تیم فوتبال بزرگسالِ بانوان در اولویت است/ با حرکت لاک‌پشتی نتیجه نمی‌گیریم

نایب رییس فوتبال بانوان مدعی است، تیم ملی فوتبال بزرگسال بانوان در اولویت برنامه های فدراسیون است.
رویداد۲۴- نایب رییس فوتبال بانوان مدعی است، تیم ملی فوتبال بزرگسال بانوان در اولویت برنامه های فدراسیون است.

لیلا صوفی زاده درباره برنامه‌های تیم ملی فوتبال بانوان، بیان‌ کرد: شش رده سنی را در تیم‌های ملی فوتبال بانوان داریم که برنامه های پنج رده سنی با هدف پایه اصلی فوتبال بزرگسالان در حال برگزاری است، نمی‌توان تیم های پایه را رها کرد و تمرکز را بر روی شروع زود هنگام فوتبال بزرگسالان بگذاریم. ما باید پایه را محکم کنیم.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: در حال‌ حاضر فعالیت در تیم‌های پایه را آغاز کرده‌ایم. اردوهای رده سنی پانزده سال آغاز شده است، در رده سنی 16 سال نیز اردوها از مهر ماه آغاز می‌شود و رده 19 سال نیز که بعد از مسابقات آسیایی بازگشته‌اند و معمولا اردوهای آنها شش ماه بعد از رقابت‌ها آغاز می‌شد پس از بازگشتشان اردو ها به صورت مستمر ادامه‌ دارد تا آبان ماه 97 در مسابقات آسیایی حرفی برای گفتن داشته باشند.

نایب رییس فوتبال بانوان با اشاره به فوتبال بزرگسالان نیز، بیان‌ کرد: کمیته‌ فنی، ارزیابی خود را از حضور گذشته تیم بزرگسالان در مسابقات آسیایی انجام داده است، دوستان رسانه‌ای زمانی که تیم‌ ‌ملی سقوط دارد، بسیار مانور می‌دهند، اما پس از بازگشت تیم به رنکینگ فیفا هیچ تعریف و تمجیدی از تلاش‌ها نکردند.

وی در ادامه بیان‌ کرد: خروج از رنکینگ دیگر اتفاق نخواهد افتاد. تمام تلاش خود را بر روی تیم‌های پایه گذشته ایم. تیم بزرگسالان را  برای هدف بعدی ما که  المپیک 2020 است مهیا می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که هدف نخست باید حضور در مسابقات آسیایی باشد و بعد از آن  المپیک؟ بیان‌ کرد: مسابقات آسیایی چهار سال آینده برگزار می‌شود و ما قبل از آن المپیک 2020 را پیش رو داریم که مقدماتی آن در سال 2019 برگزار می‌شود و ما هدف خود را بر روی آن متمرکز می‌کنیم.

صوفی زاده درباره حضور تیم فوتبال جوانان در تورنمنت بین‌المللی، بیان‌ کرد: تیم جوانان در تورنمنت بین‌المللی حضور خواهد داشت که کشورهای قدرتمندی همچون آمریکا، ژاپن و چین در آن حضور دارند.  ما تا با کشورهای قوی رقابت نکنیم نمی‌توانیم خودمان را پیدا کنیم. اگر به صورت لاک پشتی حرکت کنیم و با کشورهای ضعیف‌تر از خود بازی کنیم به نتیجه‌ ای نخواهیم رسید. پس بدانید که ما هدفی را دنبال می‌کنیم تا بازیکنان بتوانند میادین بزرگ را ببینند و آینده بهتری برای فوتبال بانوان رقم بخورد.

نایب رییس فوتبال بانوان در ادامه‌ ، گفت‌: تعدادی از بازیکنان بزرگسال در تیم جوانان حضور دارند، اما این باعث نمی‌شود که تیم بزرگسالان تشکیل نشود. تیم بزرگسالان در اولویت‌های ما قرار دارد. در حال‌ حاضر در سال 96 تنها یک بار جلسه هیات رییسه تشکیل شده است و در جلسات بعدی خود تشکیل اردوهای تیم بزرگسالان مطرح خواهد شد و به زودی این تیم ساماندهی می‌شود.

صوفی زاده در مورد فوتسال بانوان نیز، بیان‌ کرد: در تیم فوتسال بزرگسالان بانوان در جایی که احساس کردیم نیاز به بهسازی دارد، با تمام قدرت این کار را انجام دادیم و پیش رفتیم و لحظه‌ای از مسائل این تیم غافل نشدیم تا بار دیگر این تیم بتواند پرچم ایران را به اهتزاز در بیاورد و مردم را خوشحال کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان