تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
احمد حکیمی پور، در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

شورای پنجم برداشت ۲۸ میلیارد تومان از صندوق بازنشتگی شهرداری را پیگیری کند

عضو شورای چهارم شهر تهران، اعلام کرد: از این پس شفاف‌سازی درباره اقدامات شهرداری به ویژه برداشت ۲۸ میلیارد تومان صندوق بازنشتگی شهرداری بر عهده شورای پنجم شهر تهران است.
رویداد۲۴عضو شورای چهارم شهر تهران، اعلام کرد: از این پس شفاف‌سازی درباره اقدامات شهرداری به ویژه برداشت ۲۸ میلیارد تومان صندوق بازنشتگی شهرداری بر عهده شورای پنجم شهر تهران است.

باگذشت مدت‌زمان اندک از اعلام رقم بدهی‌های شهرداری تهران، هفته گذشته در آخرین جلسه علنی شورای چهارم شهر تهران، رحمت‌الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای چهارم، از مبلغ ۲۸ میلیارد تومانی برداشت‌شده از حساب صندوق بازنشستگی شهرداری تهران خبر داد.

این حساب‌ها که به گفته حافظی، بدون اجازه افتتاح‌شده بودند، به‌تازگی تخلیه‌شده و این مبلغ، مجدداً به‌حساب واریز نشده است. این ادعا از سوی حافظی، با واکنش ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران روبه‌رو شد. در این واکنش، امانی اظهار داشت که این حساب‌ها، ده سال پیش افتتاح‌شده و دلیل تخلیه این حساب‌ها، تذکر معاون شهرداری بوده است.

متأسفانه باوجوداینکه دوره شورای چهارم شهر تهران رو به پایان است، همچنان هیچ شفافیتی درباره رقم بدهی‌های شهرداری، ثبت پروژه‌های انجام‌گرفته، رقم وجوه برداشت و پرداخت‌شده در شهرداری تهران صورت نگرفته و اعضای شورای چهارم شهر تهران، تاکنون گزارش تکمیلی و جمع‌بندی منسجمی دراین‌باره ارائه نداده‌اند و شفاف‌سازی‌های موردنیاز در شهرداری را وظیفه شورای پنجم شهر تهران می‌دانند.

احمد حکیمی پور، عضو شورای چهارم شهر تهران، در گفت‌وگو با رویداد۲۴ درباره جزییات این حساب‌ها و مبلغ برداشت‌شده، گفت: در حال حاضر اطلاعات ما نیز در خصوص این رقم برداشت‌شده، در همین اندازه است و اطلاعات بیشتری در دست نیست.

او ادامه داد: گفته آقای حافظی تذکر شفاهی بوده است، این گفته را باید به‌صورت کتبی ارائه دهند تا درباره آن بررسی صورت بگیرد.

حافظی در اظهاراتش، بیان کرد که این حساب‌ها، بدون اجازه افتتاح‌شده‌اند درحالی‌که امانی، مدعی بود که این سازمان، آیین‌نامه جداگانه و قانون مصوب مجلس دارد. حکیمی پور، درباره این تضاد و دوگانگی در ارائه اطلاعات گفت: در این مورد هم به همین صورت است و باید بررسی صورت بگیرد.

با توجه به این‌که زمان زیادی به اتمام دوره چهارم شورای شهر نمانده است، همچنان شفاف‌سازی دقیقی از رقم‌های برداشت‌شده وجود ندارد. حکیمی پور در تشریح این مسئله گفت: شورای پنجم باید این شفاف‌سازی را انجام دهد. در حال حاضر، شفاف‌سازی شورای چهارم، به سابقه‌های تلفیقی در سال 92 رسیده و ما در هفته گذشته، در رسیدگی به تخلفات به سال 92 رسیدیم!

حکیمی پور در پایان اضافه کرد: شوراها، ادامه‌دهنده یکدیگرند و نهاد شورا ثابت است، این اشخاص هستند که جابه‌جا می‌شوند و شفاف‌سازی درباره تخلفات شهرداری را شورای پنجم انجام می‌دهند.

نظرات شما
پیشخوان