تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۶

هرجا تغییر مدیران نیست، فساد بیشتر است/ چشیدن دردها، رمز موفقیت قالیباف

یادگار امام(ره) گفت: رمز موفقیت قالیباف و امثال او این است که روزی جامعه را از پایین دیدند؛ درد را «نخواندند»، بلکه «چشیدند».

رویداد۲۴-یادگار امام(ره) گفت: رمز موفقیت قالیباف و امثال او این است که روزی جامعه را از پایین دیدند؛ درد را «نخواندند»، بلکه «چشیدند».حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تقدیر از خدمات فرهنگی و هنری محمدباقر قالیباف که با حضور علی مطهری، غلامعلی حدادعادل، سید محمود دعایی، وحید حقانیان، علی مرادخانی و جمعی از هنرمندان برگزار شد،‌ گفت: دریغم آمد از یکی از مدیران موفق جامعه‌مان تشکر نکنم. من یکی از آشنایان به وضعیت آقای قالیباف هستم.

وی ادامه داد: از منزل‌شان در طرقبه که میزبان پدرشان بودم تا امروز. جوان ١٧-١٨ ساله‌ای که تابستان‌ها کار می‌کرد تا هزینه تحصیل را تأمین کند و در زنگ‌های تفریح فروشندگی می‌کرد تا از عهده مخارج بربیاید. رمز موفقیت قالیباف و امثال او این است که روزی جامعه را از پایین دیدند؛ درد را «نخواندند»، بلکه «چشیدند».  

یادگار امام متذکر شد: شب‌های متعددی با وی با لباس مبدّل در دره‌های تهران رفتیم. یک‌بار میان معتادان دره‌فرحزاد رفتیم و تا صبح  با آنها صحبت کردیم. امثال وی از ثمرات انقلاب هستند. البته خودش یک‌بار به من گفت اگر انقلاب هم پیروز نمی‌شد، من با جربزه‌ای که دارم یک سرمایه‌دار بزرگ می‌شدم.

سید حسن خمینی افزود: برای پیشبرد کشور احتیاج به همدلی و دست‌های گره کرده داریم. دموکراسی و جمهوریت لازمه پیشرفت کشور است و لازمه آن نیز تغییر و تبدل مدیران است. هرجا تغییر مدیران نیست، فساد بیشتر است. هرچه درها را بیشتر باز کنیم، پیشرفت بیشتر است. این امر به معنای ستیزه با هم یا فراموش نکردن تجربیات گذشته و تمام شده فرض‌کردن گذشتگان نیست. بر جنگ و ستیزه با هم هیچ فایده‌ای مترتب نیست. جمهوری اسلامی در همه ارکان خود به این همدلی و نیروی متحد نیازمند است.

یادگار امام خاطرنشان کرد:‌ توجه به آسیب‌های اجتماعی شهر چون اعتیاد، بیکاری و زنان بی‌سرپرست از خدمات شهرداری تهران در دوران قالیباف بود. امروز نیامده‌ایم تا با قالیباف خداحافظی کنیم. او را یک مدیر مقتدر، توانمند و با عزم بالا می‌شناسیم و امیدواریم جامعه هرچه بیشتر از ایشان استفاده کند.

وی اذعان کرد: تعبیر «همه با هم» امام ابتدای انقلاب، از گمشده‌های روزگار ماست. رقابت‌ها را کنار گذاشته و رفاقت کنیم. «انصاف» از مشکلات فضای سیاسی کشور ماست و امید است همواره با دید فراخ به امور بنگریم.

در پایان مراسم از تندیس محمدباقر قالیباف رونمایی شد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان