تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶

ادامه بحران آب منجر به بحران مهاجرت می‌شود

رئیس سازمان محیط زیست گفت: اگر بحران آب ادامه داشته باشد بحران مهاجرت را به دنبال خواهد داشت.
رویداد۲۴-رئیس سازمان محیط زیست گفت: اگر بحران آب ادامه داشته باشد بحران مهاجرت را به دنبال خواهد داشت.

عیسی کلانتری امروز در آیین افتتاح مجتمع فرآورده‌های غذایی لمان در اردبیل افزود: بحران آب در کشور چالش بزرگی است. آب تکرار شدنی نیست و باید در مصرف بیش از حد آن سختگیری شود. برداشت بی‌رویه آب برای کشور فاجعه است و برای مقابله با آن نباید اغماض کرد. 

کلانتری ادامه داد: افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در کشور پیگیری می‌شود و محصولات تولیدی باید از استاندارد جهانی برخوردار باشد.  در کنار کیفیت، بازاریابی جهانی برای محصولات نیز از اهمیت ویژه برخوردار است و واحدهای تولیدی باید برای ورود به این بازارها و رقابت در آن از فناوری نوین و استاندارد برخوردار باشند. 

همچنین معاون بهبود زراعت وزیر جهاد کشاورزی هم در این مراسم گفت: اولین چالش کشاورزی در کشور چالش آب است که باید برای رفع آن تدابیری اتخاذ شود ضمن اینکه تحت‌تاثیر بازار بودن نیز چالشی است که کشاورزان را رنج می‌دهد و باید با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی، فرصت نگهداری و قدرت افزایش مبادله کالا در کشور با آن مقابله کرد. 

عباس کشاورز نخستین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی را تولید پایدار دانست و افزود: تامین امنیت غذایی و بالا بردن درآمد کشاورزان از جمله اهداف مورد پیگیری این وزارتخانه است . 

مجید خدابخش استاندار اردبیل نیز گفت: ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که برای ذخیره تنها ۵۰ هزار تن آن انبار و سردخانه وجود دارد. 

وی با بیان اینکه احداث ۸۰ هزار تن ظرفیت سردخانه و انبار در استان در مراحل پایانی است، اظهار کرد: مجوز ۲۲۰ هزار تن سردخانه و انبار صادر شده و برای آن ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است. 

وی با اشاره به کمک فنی دولت در این زمینه گفت: بخش‌خصوصی فعال در این زمینه مورد حمایت دولت قرار می گیرند. 

حسین پیرموذن مدیرعامل مجتمع صنایع غذایی لمان نیز گفت: این کارخانه یکی از مجهزترین کارخانه‌های کشور بوده و برای ایجاد صنایع تبدیلی سیب‌زمینی با اشتغال‌زایی ١٥٠ نفر راه‌اندازی شده است. محصولات تولیدی این مجتمع نیاز داخلی را تامین کرده و بخشی از آن به کشورهای همسایه صادر خواهد شد. 

پیرموذن اضافه کرد: راه‌اندازی این کارخانه کمک خوبی برای سیب‌زمینی‌کاران اردبیلی خواهد بود که در بیشتر اوقات به خاطر نوسانات بازار متضرر می شدند. 

وی اظهار کرد: برای اولین بار سیب‌زمینی در اردبیل به قیمت هشت هزار ریال از کشاورزان در این کارخانه خریداری می‌شود و این امر رضایت مندی کشاورزان را دنبال داشته است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان