تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

بازگشایی موزه صنعتی‌زاده پس از 12 سال تعطیلی

ضیایی گفت: این اولین پروژه‌ای است که آقای نجفی بعد از مسئولیت در شهرداری در آن شرکت می‌کند و جای خوشحالی است که این پروژه یک پروژه فرهنگی است.

رویداد۲۴-ضیایی گفت: این اولین پروژه‌ای است که آقای نجفی بعد از مسئولیت در شهرداری در آن شرکت می‌کند و جای خوشحالی است که این پروژه یک پروژه فرهنگی است.موزه علی‌اکبر صنعتی‌زاده بعد از 12 سال تعطیلی، امروز 14 شهریور 96 بازگشایی شد. این موزه پس از سه سال و اندی مرمت و بازسازی امروز باحضور محمدعلی نجفی (شهردار تهران)، خسروآبادی (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران)، ضیایی (رئیس جمعیت هلال احمر) و خانواده‌ی مرحوم صنعتی‌زاده افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، ضمن اظهار خوشحالی از بازگشایی این موزه گفت: 3 سال پیش با آقای مسجدجامعی و فرهادی بنایی را مشاهده کردیم که با ساختمان امروز تفاوت بسیاری داشت. در بازگشایی این موزه نقش اصلی را مردم و علاقه‌مندان داشتند. همچنین همگرایی و هم‌افزایی دستگاه باعث شکوفایی این بنا شد.

وی ادامه داد: این بنا می‌تواند کارکرد گردشگری داشته باشد و تنها موزه‌ای است که آثارش قابلیت نقل و انتقال ندارد. چون همین‌جا ساخته شده و همین‌جا هم مرمت می‌شوند. امروز جای آقای مسجدجامعی در این مراسم خالی است چراکه ایشان با برنامه‌هایی که در خصوص تهران‌گردی به راه انداختند باعث شدند که ما به فکر این موزه بیفتیم.

سپس رئیس جمعیت هلال احمر ضمن سپاسگزاری از همه و ضمن تبریک شهردار تهران گفت: این اولین پروژه‌ای است که آقای نجفی بعد از مسئولیت در شهرداری در آن شرکت می‌کند و جای خوشحالی است که این پروژه یک پروژه فرهنگی است. امیدوارم در این دوره فعالیت شهرداری تهران از لحاظ فرهنگی، نرم‌افزاری و فعالیت‌هایی که تهران را از حالت سرد و بی‌روح خارج می‌کند؛ برنامه‌های مشخصی در فعالیت‌های شهرداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: از برنامه‌های جمعیت هلال احمر ایجاد جامعه‌ای امن با ظرفیت‌های مردمی و توسعه بشردوستانه است. ازجمله مشکلاتی که تهران با آن مواجه است شهرنشینی سریع است که مدیریت متمرکزگرای ما را با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

وی افزود: این ساختمان، 110 سال پیش ساخته شده است و اولین فعالیت‌های بشردوستانه در همین ساختمان سازمان‌دهی شده‌اند. این برای جمعیت هلال احمر یک امر نوستالژیک است. خود مرحوم صنعتی‌زاده از اعضای جمعیت هلال احمر بودند و همیشه دوست داشت که با هلال احمر فعالیت داشته باشد. ایشان تا سال 1337 به فعالیت‌های هنری پرداختند و از سال 37 با افتتاح موزه صنعتی، تا سال 85 در این موزه مشغول فعالیت‌های فرهنگی شدند. با مرگ ایشان درسال 85 این موزه به تعطیلی کشید. تا اینکه پس از هفت سال در سال 1392  دوباره افرادی به فکر این موزه افتادند و اکنون پس از سه سال و اندی این موزه دوباره بازگشایی می‌شود. از برنامه‌های این موزه، راه‌اندازی موزه مجازی، شرح آثار هنرمندان و انتشارات موزه است. جمعیت هلال احمر از هم‌اکنون آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام می‌دارد.

40

41

46

44

38

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان