تاریخ انتشار: ۲۱:۲۷ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۶

جشن سینما ایران کلید خورد

نهمین جشن مستقل سینمای مستند که ریاست آن را سام کلانتری برعهده دارد، آغاز شد.

رویداد۲۴-نهمین جشن مستقل سینمای مستند که ریاست آن را سام کلانتری برعهده دارد، آغاز شد. نهمین جشن مستقل سینمای مستند به ریاست سام کلانتری عصر امروز شنبه ۱۸ شهریور ماه در تالار مرکزی همایش کتابخانه ملی آغاز شد.

رویا نونهالی و رامین حیدری فاروقی اجرای این مراسم را برعهده دارند.هارون یشایایی رییس نوزدهمین جشن بزرگ سینمای ایران به عنوان یکی از سخنرانان مراسم گفت: امسال با علاقه و اطمینان بیشتری کار را شروع کردیم و همه عوامل خانه سینما صادقانه تمام تلاش خود را برای برپایی بهتر این جشن ها کردند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است که به عرصه سینمای مستند آمده و این حوزه برایش معنای دیگر پیدا کرده است، بیان کرد: از گذشته های دور به این سینما توجه می شد اما این روزها جوانان با استعداد بیشتری وارد سینما شده اند و از تکنولوژی روز استفاده می کنند. به این جوانان یادآور می شوم سینمای مستند ما پیشینه درخشانی در ثبت تاریخ ایران داشته است.به گفته وی، مستندسازان می توانند از نمایش آثار خود با توجه به کیفیت آثار کسب درآمد کنند.

در ادامه مراسم حسن نقاشی و مینا مشهدی روی صحنه آمدند تا جایزه بخش صدا را اهدا کنند که تندیس شیر ایرانی بخش بهترین صدا به حسن شبانکاره صادق داوری برای فیلم آقای هرتز اهدا شد.کریستف رضاعی تندیس شیر ایرانی بهترین موسیقی را به امید فتح الهی برای فیلم آلاله اهدا  کرد.

تندیس شیر ایرانی بهترین تدوین به مهدی جبین شناس برای فیلم متهمین دایره بیستم اهدا شد.محمد جعفری و آذر مهرابی تندیس شیر ایرانی بهترین فیلمبرداری را به صادق سوری برای فیلم همجا تقدیم کردند.بزرگداشت ارد عطارپور بخش بعدی این جشن بود که به همین مناسبت فیلم کوتاهی به نمایش گذاشته شد. با حضور ارد عطارپور روی صحنه قطعه ای موسیقی به صورت زنده اجرا شد. همچنین خسرو سینایی روی صحنه آمد تا تندیس شیر ایرانی را به ارد عطارپور تقدیم کرد.

در این مراسم برندگان بهترین موسیقی، بهترین تدوین، بهترین صدا، بهترین فیلمبرداری، بهترین پژوهش، بهترین تهیه کنندگی فیلم بلند مستند، هترین کارگردان فیلم بلند مستند، بهترین تهیه کنندگی فیلم نیمه بلند مستند و بهترین کارگردان فیلم نیمه بلند مستند معرفی می شوند.

این خبر به روز می شود... 

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان