تاریخ انتشار: ۱۸:۴۲ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶

پیام‌های رهایی‌ساز آیت‌الله طالقانی باید از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد

محمدمهدی جعفری تاکید کرد: باید پیام‌های رهایی‌ساز آیت الله طالقانی از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد.

رویداد۲۴-محمدمهدی جعفری تاکید کرد: باید پیام‌های رهایی‌ساز آیت الله طالقانی از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد.محمدمهدی جعفری در سی و هشتمین سالگرد درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی که عصر امروز در کانون توحید برگزار شد، گفت: آیت الله طالقانی از سلسله بیدارگران و احیاگران ملل مشرق زمین و از مصلحان منادی بازگشت به قرآن و آزادکننده آن کتاب جهانی، قرآن است.

وی با اشاره به پیام‌های قرآن اظهار داشت: پیام‌های رهاکننده قرآن در همه شرایط زمانی و مکانی و برای همه جوامع انسانی صرف نظر از نژاد و رنگ پوست و نحوه اندیشدن است.  

این پژوهشگر مسائل دینی و قرآنی ادامه داد: برگزاری آیین سالگرد آیت الله طالقانی تلاشی برای رساندن پیام‌های آگاه‌کننده، آزادسازنده و دادگرانه قرآن از زبان آن مرحوم برای همه نسل‌ها است.

جعفری با اشاره به زمانه فعالیت‌های آیت الله طالقانی تصریح کرد: در زمانی که تلاش می‌شد پیام قرآن را با تحریف پشتیبان زر و زور و تزویر نشان دهند و آموزه‌های خدا و سنت‌های پیامبر و ائمه را با پوستین وارونه به خلق خدا ارائه دهند و دین خدا وسیله‌ای برای ریاست و تسلط بر مردم ‌کنند و با صالحان در جنگ و ستیز بودند و فاسقان با گروه‌گرایی، حزب می‌ساختند، آیت الله طالقانی قرآن را به صحنه آورد و پیام‌های آن را به گوش حق‌طلبان می‌رساند و پیام‌های آن را از پستوهای منجمد و متحجر با شیوه‌های نو و همیشه تازه به قلب و اندیشه دیگران بازتاب می‌داد.

وی افزود: این آیین را برگزار می‌کنیم تا پیام‌های رهایی‌ساز آیت الله طالقانی از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد.

این عضو نهضت آزادی با بیان اینکه گسستی که ایجاد شده، باعث شده افراد ارزش‌های گذشته را نشناسند و ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: آیت الله طالقانی با اندیشه‌ها و اعمال خود ثابت کرد نمونه‌ای از انسان متعالی است که در هیچ قید و بندی نمی‌گنجد و تمام تلاش او رها ساختن انسان‌ها از قید خودپرستی و عبودیت دیگران است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان