تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶

آموزش و پرورش از فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد آموزش و پرورش کشورمان به طور کلی علاوه بر مشکلات آشکار و جاری در بخش منابع مالی، از خلا و فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است.

رویداد۲۴-عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می‌رسد آموزش و پرورش کشورمان به طور کلی علاوه بر مشکلات آشکار و جاری در بخش منابع مالی، از خلا و فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است.علیرضا رحیمی در یادداشتی با عنوان «استاندارد و ایمنی مدارس و مراقبت همگانی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

خبر کوتاه بود اما همزمان با روز مهم جهانی سوادآموزی رخ داد.  

آتش‌سوزی مدرسه دخترانه در مشگین شهر/ تعطیلی مدرسه در آستانه ماه مهر

با تلاش چند ساعته ماموران آتش‌نشانی آتش‌سوزی مدرسه دخترانه حجاب درخیابان شهدای مشگین شهر مهار شد.

در شرایطی که همه شهرها و روستاهای کشور در آستانه مهرماه مشغول آماده‌سازی مدارس برای استقبال از دانش‌آموزان هستند چنین خبر تلخی در روز جهانی سوادآموزی بسی ناخوشایند است.

خانواده‌های داغدار هرمزگانی در میناب و رودان در حالی جای خالی فرزندان عزیزشان را در اول مهرماه نظاره‌گر هستند که یک ملت همدرد و شریک غمشان خواهند بود.

به نظر می‌رسد آموزش و پرورش کشورمان به طور کلی علاوه بر مشکلات آشکار و جاری در بخش منابع مالی، از خلا و فقر استانداردهای متعددی در بخش‌های نرم و سخت در رنج پنهان است که گاها خسارات آن مستقیما دامنگیر دانش‌آموزان و خانواده‌ها و معلمین می‌شود.

نوسازی مدارس فرسوده، تامین تجهیزات آموزشی، ارتقای وضعیت بهداشتی مدارس، ایمن‌سازی مدارس در دو بخش ساختمان و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، تقویت ایمنی در سرویس‌های حمل و نقل اردویی و مدارس، بخشی از چالش‌های حوزه سخت فراروی آموزش و پروش در تمامی استان‌های کشور است.

در مهر ۹۶ وزیر جدید چالش‌های سختی را در پیش خواهد داشت که بدون معاونین و مدیران قوی و همدلی و عزم فراگیر همه مسئولین برای یاری آموزش و پرورش نمی‌تواند به تنهایی از این چالش‌ها با موفقیت عبور نماید.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان