تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

سازمان سنجش بجای موضع‌گیری مقابل معترضان نتایج کنکور، پاسخگوی اعتراض‌ها باشد

یک عضو فراکسیون امید مجلس درباره اعتراض داوطلبان کنکور امسال نسبت به نتایج اعلام شده، نوشت: بجای آن‌که تابع و تسلیم محض سیستم و ماشین شوید، در شرایطی که اعتراض‌ها همچنان باقیست، روش دومی را برای قانع کردن و اطمینان بخشی معترضان انتخاب کنید و آن بررسی و ارزیابی موردی نسبت به شکایت‌ها است.

رویداد۲۴-یک عضو فراکسیون امید مجلس درباره اعتراض داوطلبان کنکور امسال نسبت به نتایج اعلام شده، نوشت: بجای آن‌که تابع و تسلیم محض سیستم و ماشین شوید، در شرایطی که اعتراض‌ها همچنان باقیست، روش دومی را برای قانع کردن و اطمینان بخشی معترضان انتخاب کنید و آن بررسی و ارزیابی موردی نسبت به شکایت‌ها است.علیرضا رحیمی نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در یادداشتی کوتاه درباره آخرین وضعیت اعتراض داوطلبان کنکور امسال نسبت به نتایج اعلام شده، نوشت: اعتراض داوطلبان کنکور امسال در روز گذشته نسبت به نتایج اعلام شده، علاوه بر حواشی نامطلوب آن، نوع برخورد عوامل و مسئولین سازمان سنجش با داوطلبان معترض را در معرض قضاوت افکار عمومی قرار داد.

او اضافه کرد: مشاور سازمان سنجش اعلام کرده از نتایج اطمینان کامل داریم هر داوطلبی اعتراض دارد، اعتراضش را در سیستم ثبت کند. ظاهرا فراموش شده که اعتراضات و شکایت‌های داوطلبان  نسبت به همین سیستم هست که سازمان از آن اظهار اطمینان می‌کند و باز برای رسیدگی به همین سیستم حواله می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: بجای آن‌که تابع و تسلیم محض سیستم و ماشین شوید، در شرایطی که اعتراض‌ها همچنان باقیست، روش دومی را برای قانع کردن و اطمینان بخشی معترضان انتخاب کنید و آن بررسی و ارزیابی موردی نسبت به شکایت‌ها است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: اعتراض داوطلبان فرصت ارزشمندی برای کشف اشتباه‌های احتمالی و خطای سیستمی و اصلاح آن است. معترضان علاوه بر استیفای حق خود،  فرصت اصلاح سیستم را هم به سازمان می‌دهند و این مغتنم است.

او گفت: برای مواجهه با اعتراض داوطلبان، پاسخگویی اقناعی روش مورد انتظار است، و نه برخورد متصلب سیستمی که ضرورتاً اطمینان‌بخشی لازم را در پی ندارد.

رحیمی اضافه کرد: چنانچه خطای سیستمی در کنکور امسال موجب تضییع حق داوطلبان به‌طور وسیعی شده باشد، لازم است کمیسیون‌های آموزش و اصل نود مجلس شورای اسلامی برای کشف حقیقت و احقاق حقوق مردم وارد شده و رسیدگی کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس همچنین نوشت: درمواردی افت و کاهش درصد قبولی‌های کنکور امسال را به وجود سهمیه ایثارگران در سیستم نسبت می‌دهند که لازم است سازمان سنجش ارزیابی مقایسه‌ای داشته باشد و روشنگری کند.

او یادآور شد: برخورد نیروی انتظامی با معترضان فراتر از مراقبت و کنترل عادی به‌هیچ وجه قابل قبول نیست و لازم است در موارد مشابه نیروهای ناجا صبوری و حوصله بیشتری داشته باشد.

رحیمی در پایان تصریح کرد: داوطلبان معترض و خانواده‌های آن‌ها، همین مردمی هستند که در ۲۹ اردیبهشت حماسه انتخابات را رقم زدند و افتخار آفریدند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
0
0
ممنون از عضو فراکسیون امید مجلس و نماینده اصلاح طلب مردم تهران که حداقل حرفی از ما کنکوری های شکست خورده زدند خدا کند در عمل هم طرفدار هایشان اعمال شود
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان