تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

اعلام‌نظر شورای نگهبان درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد، دخالت در انتخابات شوراها نیست/ هنوز درباره تفسیر رجل سیاسی به جمع‌بندی نرسیدیم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان فقط نسبت به قانون و خلاف شرع بودن فعالیت‌های عضو زرتشتی شورای شهر یزد اعلام نظر کرده و این موضوع هم ارتباطی به دخالت در انتخابات شوراها ندارد.

رویداد۲۴-سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان فقط نسبت به قانون و خلاف شرع بودن فعالیت‌های عضو زرتشتی شورای شهر یزد اعلام نظر کرده و این موضوع هم ارتباطی به دخالت در انتخابات شوراها ندارد.عباسعلی کدخدایی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری با شکایت یک فعال سیاسی در استناد به نامه چندی پیش شورای نگهبان مبنی بر عدم فعالیت و کاندیداتوری اقلیت‌های دینی در انتخابات شورای شهر، حکم تعلیق موقت فعالیت‌های عضو زرتشتی شورای شهر یزد را صادر کرده که این نامه در همان زمان از سوی هیئت نظارت و اجرای انتخابات شوراها رد شد. آیا دیوان عدالت می‌تواند به استناد این نامه چنین حکمی را صادر کند در حالی که همان طرح در دوره قبل عضو شورای شهر بوده است، گفت: آنچه فقها اعلام نظر کرده‌اند، مربوط و نسبت به افراد و اشخاص نیست بلکه به تبصره و مصوبه‌ای برمی‌گردد که مربوط به قانون شوراها است.

وی ادامه داد: ذیل آن ماده مربوطه، فقها اعلام کردند که آن مساله خلاف شرعی است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه نظر دیوان عدالت بر اساس اختیاراتش است و به ما ارتباطی ندارد، اظهار داشت: شورای نگهبان فقط نسبت به قانون و خلاف شرع بودن آن اعلام نظر کرده و این موضوع هم ارتباطی به دخالت در انتخابات شوراها ندارد.

کدخدایی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای نگهبان اخیرا گفته است که به نظر می‌آید زنان نمی‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند آیا این مساله حاکی از جمع‌بندی این موضوع در شورای نگهبان است، گفت: عدم کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری فقط یک نظر است. یک نظر دیگر نیز مجاز بودن آنها به نامزدی در انتخابات است. شورای نگهبان در این باره هنوز به هیچ جمع‌بندی نرسیده است.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان