تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴

برزیل و اسپانیا؛ رقبای احتمالی بسکتبال در المپیک

تیم ملی بسکتبال ایران در صورت صعود به المپیک با برزیل و اسپانیا همگروه می شود.
رویداد24- در حالی که هنوز ۳ تیم از ۱۲ تیم حاضر در مسابقات بسکتبال المپیک ریو مشخص نشده‌ است،‌ قرعه کشی این مسابقات شب گذشته در مقر فدراسیون جهانی بسکتبال، سوئیس برگزار شد. تورنمنت های انتخابی المپیک به ترتیب در بلگراد (صربستان) مانیل (فیلیپین)‌ و تورین (ایتالیا) برگزار می شوند و به این ترتیب تیم های صعودکننده از تورنمنت های بلگراد و مانیل در گروه نخست المپیک جای می گیرند و تیم صعودکننده از تورنمنت تورین در گروه دوم با حریفان رقابت می کند.

تیم ملی بسکتبال ایران هم در تورنمنت تورین با یونان، مکزیک، تونس، کرواسی و ایتالیا برای کسب سهمیه المپیک مسابقه می دهد و در صورت قهرمانی در این تورنمنت، شانس حضور در المپیک و رقابت با تیم های گروه دوم المپیک شامل قدرت هایی مانند اسپانیا، برزیل، آرژانتین و لیتوانی را پیدا می‌کند.

مسابقات بسکتبال المپیک به‌صورت گروهی در ۲ گروه ۶ تیمی آغاز می شود، چهار تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می کنند و سیستم حذفی شامل یک چهارم نهایی،‌ نیمه نهایی، فینال و رده بندی می شود.

گروه بندی بسکتبال المپیک ریو:

گروه 1:
۱- تیم صعود کننده از تورنمنت انتخابی نخست ۲- آمریکا ۳- ونزوئلا ۴- تیم صعود کننده از تورنمنت انتخابی دوم ۵- چین ۶- استرالیا
گروه ۲:
۱-آرژانتین ۲- اسپانیا ۳- برزیل ۴-لیتوانی ۵- تیم صعود کننده از گروه سوم ۶-نیجریه
منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان