تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

خط و نشان اقلیم کردستان برای دولت عراق

نماینده اقلیم کردستان عراق در روسیه اعلام کرد: اگر بغداد نتایج رفراندوم اخیر را رد کند در این صورت کردستان عراق استقلال این منطقه را به صورت یک جانبه اعلام خواهد کرد.
رویداد۲۴-نماینده اقلیم کردستان عراق در روسیه اعلام کرد: اگر بغداد نتایج رفراندوم اخیر را رد کند در این صورت کردستان عراق استقلال این منطقه را به صورت یک جانبه اعلام خواهد کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: خشاوی بابکر، نماینده کردستان عراق در روسیه اعلام کرد: برنامه آتی ما بر اساس بررسی واکنش کشورهای دیگر است. ما می‌خواهیم بدانیم که بعد از رفراندوم کدام یک از کشورها استقلال کردستان عراق را به رسمیت می‌شناسند. ما باید با کشورهای همسایه، قدرتهای جهان و سازمان ملل گفت‌وگو کنیم تا بن بست به وجود آمده را حل کنیم. 

روز چهارشنبه پارلمان عراق اعلام کرد که دولت این کشور تا زمان لغو نتایج رفراندوم اخیر وارد مذاکرات با مقامات کردستان عراق نخواهد شد.

این مقام کردی اعلام کرد که احتمال بروز جنگ میان کردستان عراق و بغداد وجود دارد اما این احتمال بنا بر دلایلی در سطح بالایی نیست. یکی از این دلایل این است که جامعه عراق از جنگ علیه گروههای تروریستی خسته شده‌اند.

وی هم چنین اعلام کرد: نیروهای بین‌المللی اجازه درگیری جدید را نمی‌دهند اما اگر چنین اتفاقی رخ دهد، کردها آماده دفاع از خود هستند. اقدامات بغداد بعد از رفراندوم در راستای وقوع نسل کشی است. بر همین اساس نباید کشوری از دولت مرکزی بغداد حمایت کند.

نماینده کردستان عراق در روسیه اعلام کرد: کردستان عراق دارای منابع نفتی است و شرکتهایی مانند چورون و اکسون موبیل به این نفت احتیاج دارند و نمی‌توانند از این منطقه خارج شده و فرصت بهره برداری را به رقبای خود بدهند.

وی درباره اقدامات برخی از کشورها مانند ترکیه مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی و قطع روابط تجاری اعلام کرد که این مساله چندان تاثیری در کردهای عراق ندارد زیرا همسایگان دیگر به صادرات محصولات و روابط تجاری خود ادامه می‌دهند تنها چنین اقداماتی باعث آسیب رساندن به منافع اقتصادی تولید کنندگان داخلی آن کشورها و بی ثباتی در میان جمعیت کرد آنها می‌شود که با کردستان عراق تجارت می‌کردند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان