تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

سرنگونی پهپاد امریکا در آسمان صنعا

بر اساس گزارش واصله، نیروهای ارتش و انصارالله یمن یک پهباد جاسوسی امریکا را در آسمان صنعا سرنگون کردند.

رویداد۲۴-بر اساس گزارش واصله، نیروهای ارتش و انصارالله یمن یک پهباد جاسوسی امریکا را در آسمان صنعا سرنگون کردند. این پهباد از بزرگترین و جدیدترین هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی است و قیمت آن افزون بر 56 میلیون دلار است. طول این پهباد 11 متر و عرض آن 20 متر و ارتفاع آن از زمین نزدیک به چهار متر است و بیش از دو تن وزن دارد.

شرکت جنرال اتومیکس امریکا سازنده این پهباد است و می تواند مسافت هزار و 850 کیلومتر را بدون سوخت اضافی طی کند و قادر به انجام ماموریت های متعدد و مجهز به سیستم انتقال صوت از هواپیماها و یا مکان های زمینی است.
ضد هوایی های ارتش یمن و کمیته های مردمی امروز یکشنبه پهباد جاسوسی امریکا از نوع (إم کیو9) را در آسمان صنعا سرنگون کرد.
عبدالملک االحوثی رهبر انصارالله یمن در سخنانی که در 20 سپتامبر گذشته بیان کرد از توانایی سیستم دفاع هوایی یمن و امکانات پیشرفته و توان مقابله با تکنولوژی جنگی امریکا علیه یمن را که بیش از دو سال و نیم است همچنان ادامه دارد، خبر داد.
سیستم دفاع هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن اخیرا توانسته تعدادی از هواپیماهای جاسوسی عربستان و امریکا را در آسمان این کشور سرنگون کند. تعدادی از هواپیماهای جنگی اف 16 نیز در تیررس سیستم دفاع هوایی یمن قرار گرفته و برخی از آنها سرنگون شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان