تاریخ انتشار: ۱۹:۵۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۶

بیانیه نخست وزیر کانادا درپی حادثه ادمونتون

'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا به دنبال حادثه تروریستی ادمونتون واقع در آلبرتا که پنج نفر از جمله یک افسر پلیس درآن مجروح شدند، بیانیه ای صادر کرد.
رویداد۲۴-'جاستین ترودو' نخست وزیر کانادا به دنبال حادثه تروریستی ادمونتون واقع در آلبرتا که پنج نفر از جمله یک افسر پلیس درآن مجروح شدند، بیانیه ای صادر کرد.
 
این بیانیه که امروز(یکشنبه) بر روی تارنمای نخست وزیری کانادا قرار گرفت؛ آمده است: دولت کانادا و کانادایی ها، پس از حمله تروریستی روز شنبه که یک افسر پلیس ادمونتون را راهی بیمارستان کرد و شماری از افراد بی گناه که برای تشویق تیم فوتبال خود و لذت بردن از یک غرب در شهرشان ، مجروح ساخت، درکنار مردم ادمونتون ایستاده است.

این بیانیه می افزاید: من از این تراژدی عمیقا نگران و خشمگین هستم. 

بیانیه نخست وزیر کانادا در ادامه می نویسد: یاد ما با این مجروحان، خانواده ها و دوستانشان و تمامی کسانی که متاثر از این اقدام خشونت عاری از احساس است، می باشد، درهمین حال از کسانی که و اولین رسیدگی را در صحنه این حادثه به عمل آوردند سپاسگزارم .

در ادامه این بیانیه آمده است: مقامات اجرای قانون (پلیس) در طی شب تلاش می کنند تا اطمینان یابند همه افراد در ادمونتون و آلبرتا در امنیت به سر می برند، افسران پلیس هر روز به نیابت از ما خود را در بزرگترین مخاطرات شخصی قرار می دهند و این حمله یادآور چنین فداکاری است که آنرا برای خوب بودن عموم انجام می دهند.

در بیانیه نخست وزیر کانادا آمده است: درحالیکه تحقیقات ادامه دارد، گزارش های اولیه نشان می دهد که این یکی دیگر از نمونه های انزجار است که ما باید همواره درمورد آن هوشیار باشیم، RCMP(پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا) و پلیس خدمت ادمونتون، از طریق تیم منسجم ملی قوای اجرای قانون، برای آوردن کسانی که دخیل دراین ماجرا بودند به (پای) عدالت، بطور نزدیک با یکدیگر کار می کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما نمی توانیم و نخواهیم گذارد تا اجازه دهیم خشونت افراطی گرایانه در جامعه ما ریشه دواند، آگاهیم که استحکام کانادا از تنوع و گوناگونی می آید و ما روحیه خود را توسط کسانی که به دنبال ایجاد نفاق و یا ترویج بیم در میان ما هستند، تضعیف نخواهیم ساخت، ادمونتون قوی است و من اطمینان دارم که شهروندان آن نیز یکدیگر را برای فائق آمدن بر این واقعه غم انگیز مورد حمایت قرار می دهند.

رسانه های خبری همچون 'بی بی سی'، 'اسکای نیوز' و NBC از مجروح شدن پنج کانادایی از جمله یک افسر پلیس درجریان برخورد به عمد خودرو به آنها در ادمونتون واقع در آلبرتا کانادا خبر دادند.

اسکای نیوز روز دوشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: یک جوان 30 ساله بامداد روز یکشنبه دراین ارتباط بازداشت شد و پلیس ادمونتون کانادا تایید کرد که از خودرویی که با افسر پلیس برخورد کرد، یک پرچم (گروه تکفیری – تروریستی) داعش یافته است.
 
 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان