تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

معبر کرج - تهران کم‌عرض است/ مرگ روزانه ۳۴ نفر در حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به عرض کم معبر کرج – تهران، گفت: متأسفانه روزانه ۳۴ نفر در کشور براثر حوادث رانندگی کشته می‌شود.
رویداد۲۴-رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به عرض کم معبر کرج – تهران، گفت: متأسفانه روزانه ۳۴ نفر در کشور براثر حوادث رانندگی کشته می‌شود.

سردار تقی مهری در مراسم افتتاح پارک ترافیکی کرج، اظهار کرد: یکی از هدف‌های مهم نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی ارتقای فرهنگ ترافیکی درسته جامعه است و در این زمینه برنامه‌های متنوعی در سطح جامعه تدوین و اجراشده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش همیاران پلیس آرامش جامعه را به دنبال دارد، گفت: برنامه‌های مهم آموزشی که در دهه اخیر برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه برای دانش آموزان اجرا می‌شود موجب کاهش تخلفات رانندگی و نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی در سطح جامعه شده است.

سردار مهری گفت: خوشبختانه استان البرز درزمینهٔ آموزش یکی از استان‌های پیشگام بوده که شاهد کاهش تصادفات و تخلفات در مقاطع مختلف بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: هرچه برای آموزش برنامه‌ریزی شود نتایج بسیار خوبی را در ارتقای سطح رانندگی و نحوه عبور و مرور به دست می‌آوریم.

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ترافیک در استان البرز اشاره کرد و افزود: البرز یکی از استان‌های برتر کشور درزمینهٔ کاهش تصادفات است که در پنج‌ماهه اول سال جاری شاهد کاهش ۳۵ درصدی در این استان بوده‌ایم.

وی بابیان اینکه استان البرز جزء پرترددترین استان‌های کشور است، گفت: این استان، شاهراه ارتباطی استان‌های غربی، شمالی و شمال غرب به شمار می‌آید و همچنین نزدیکی آن به پایتخت سبب شده روزانه حجم تردد در این مسیر بسیار گسترده باشد.

سردار مهری افزود: یکی از مسیرهای پرتردد البرز محور کرج - چالوس است که به‌عنوان معابر مهم گردشگری به شمارمی رود و با توجه به ترددهای بسیاری که از آن صورت می‌گیرد، شرایط خوبی دارد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به کم‌عرض بودن معبر کرج به سمت تهران گفت: این عامل سبب شده که ترافیک سنگین‌تری در این مسیر ایجاد شود که امیدواریم با افزایش زیرساخت‌های مناسب در البرز این بار ترافیکی کاهش پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای برقراری یک رفت‌وآمد مناسب در معابر شهری، اصلاح معابر و برنامه‌ریزی برای معماری جدید شهری باید صورت گیرد چراکه جامعه بایستی انسان‌محور باشد نه اینکه به سمت خودرو محوری حرکت کند و لازم است در برنامه‌های جامع شهری دقت بیشتری شود.

رئیس پلیس راهور ناجا در بخش دیگری با اشاره به اینکه روزانه ۴۳ نفر در کشور جان خود را براثر حوادث رانندگی از دست می‌دهند، افزود: با تدابیر ویژه فرمانده ناجا، پلیس با تمام ظرفیت در مواقع مختلف مانند نوروز، تابستان و بازگشایی مدارس درصحنه حاضر است، تا تلفات رانندگی کاهش یابد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان