تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶

جداسازی رانندگان پرخطر برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز

رییس پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان پرخطر را برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز از سایر رانندگان جدا می‌کنیم.

رویداد۲۴-رییس پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان پرخطر را برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز از سایر رانندگان جدا می‌کنیم.سردار تقی مهری درباره افزایش سهم بیمه رانندگان پرخطر گفت: یکی از سازمان‌هایی که در این زمینه پیگیرهای زیادی انجام داد، راهنمایی و رانندگی بود. ما قصد داریم از این طریق رانندگان پرخطر را از سایر رانندگان جدا کرده و آنها سهم بیشتری در پرداخت هزینه‌های بیمه داشته باشند.

او تاکید کرد: پلیس این موضوع را پیشنهاد داده و در قانون بیمه سال 96 تصویب شده که براساس آن رانندگانی که دارای نمره منفی باشند، هر چه میزان نمره منفی آنها افزایش داشته باشد باید سالانه هزینه بیشتری برای بیمه بپردازند.

او ادامه داد: کسانی که تخلفات حادثه‌ساز دارند، مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی و 20 نوع تخلف که در قانون آمده برای آنها ضریب بیشتری هزینه پیش‌بینی شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: به ازای هر نمره منفی درصدی به سهم بیمه افراد افزوده می‌شود. هر کسی ریسک کمتری داشته باشد، بی‌شک درصد کمتری می‌پردازد. رانندگان پرخطر تا 30 درصد سهم بیمه‌شان افزایش می‌یابد.

مهری خاطرنشان کرد: این یکی از عوامل بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز است. این قانون از ابتدای سال جاری نیز در حال اجرایی شدن است.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره منع تردد خودروهای فرسوده در شهرهای بزرگ گفت: بنابر مصوبه هیات وزیران تردد خودروهای فرسوده در 8 شهر ممنوع شده و از امسال نیز اجرایی شده است و خودروهای فرسوده در صورت تردد جریمه خواهند شد.

او خاطر نشان کرد: در حقیقت اگر خودروی فرسوده در این 8 شهر که شامل اصفهان، شیراز، اهواز، اراک، کرج، تبریز، مشهد و تهران است، تردد کند مشمول جریمه خواهد شد.

 سردار مهری در پاسخ به این سوال که آیا این قانون شامل خودروهای عمومی می‌شود، خاطر نشان کرد: دولت حمل و نقل عمومی را در داخل شهرها مستثنی کرده است و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق وزارت کشور و شهرداری‌ها پیگیری می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان