تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶

شکست سیاجامگان در نقش جهان اصفهان

زلاتکو کرانچار با پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل سیاه جامگان مجوز ادامه کار در اصفهان را به دست آورد.

رویداد۲۴-زلاتکو کرانچار با پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل سیاه جامگان مجوز ادامه کار در اصفهان را به دست آورد. بعد از بازی انتقادآمیز در نیمه اول، زردپوشان در نیمه دوم توانستند به خوبی دروازه سیاه جامگان را تهدید کرده و دو گل به نام خود ثبت کنند. با این پیروزی طلسم نقش جهان نیز برای سپاهان شکسته شد و آنها در پنجمین میزبانی خود در این استادیوم به برتری دست یافتند و ویزای بقای کرانچار نیز تمدید شد.

استادیوم: نقش جهان اصفهان        تماشاگر: ۶ هزار نفر
داور: وحید کاظمی          کمک داوران: سعید علی نژادیان و ایوب غلامزاده
اخطار: جلال الدین علی محمدی (9) از سپاهان

سپاهان:

لی اولیویرا، عارف غلامی، مهدی رحیمی، سیاوش یزدانی، سعید آقایی، میلاد سرلک، علی کریمی(75، شاهین ثاقبی)، حسین پاپی، جلال علی محمدی، مروان حسین(۴۶- رضا میرزایی)، ساسان انصاری ( 82، رسول نویدکیا)
سرمربی: زلاتکو کرانچار

سیاه جامگان:

رضا ناصری، محسن آقایی، وحید عسگری، رضا شربتی، عباس عسگری، مصطفی احمدی، صالحی، امرایی، پیام ملکیان، امیرمحمد پناهی (۸۳- بهتاش میثاقیان)، گوران ژرکوویچ (۶۵- یونس شاکری)
سرمربی: اکبر میثاقیان

شرح بازی:
در شرایطی که تصور می‌شد سپاهان با سود بردن از موقعیت میزبانی بتواند سیاه جامگان را تحت فشار قرار دهد، آنها 45 دقیقه ابتدایی را بدون اینکه موفق به خطر انداختن دروازه حریف به شکل جدی شوند، خاتمه دادند. در سمت مقابل نیز سیاه جامگان با تجمع در فاز دفاعی به دنبال تساوی از این دیدار خارج از خانه است و در وقت اول به خوبی توانست ایده سرمربی خود را در زمین اجرا کند. با این حال بعید است شرایط با این شیوه در نیمه دوم نیز از سوی دو تیم همراه باشد و باید منتظر اتفاق ویژه ای در 45 دقیقه دوم ماند.
سپاهان که در نیمه اول نتوانسته بود راهی به دروازه حریف بیابد و یک بازی انتقادآمیز از خود به جا گذاشته بود، در نیمه دوم با تغییراتی جدید و دستیابی به راه های جدید برای رسیدن به دروازه سیاه جامگان توانست حریف را با مشکل مواجه کند و در نهایت پیروزی را به سود خود رقم بزند.
حضور نفراتی مثل میرزایی، شاهین ثاقبی و رسول نویدکیا روح تازه ای به خط حمله و میانی این تیم داد و فرصت‌های بهتری برای تحت فشار قرار دادن سیاه جامگان نصیب آنها شد که حاصل آن دو گل دیدنی از سوی جلال الدین علی محمدی و رضا میرزایی بود. این پیروزی سپاهان را از منطقه خطر دور کرد و آنها اکنون امیدوار به روزهای آینده هستند تا بعد از 56 روز حسرت پیروزی یک برد شیرین در نقش جهان به نام خود کنند.

شرح گل:
سپاهان 1 سیاه جامگان 0 (دقیقه 65، جلال الدین علی محمدی): ارسال کرنر تمرین شده زمینی به پشت محوطه جریمه از سوی پاپی برای جلال الدین علی محمدی با ضربه فوق العاده این بازیکن به گوشه دروازه ناصری چسبید تا طلسم آنها بشکند.
سپاهان 2 سیاه جامگان 0 ( دقیقه 89، رضا میرزایی): سیاه جامگان که به دنبال گل تساوی بود، با هجوم همه جانبه فرصت خوبی برای ضدحمله در اختیار میرزایی قرار داد تا حتی خروج 35 متری ناصری هم نتواند مانع از گلزنی این مهاجم شود. میرزایی که توپ را از میانه میدان توسط شاهین ثاقبی در اختیار گرفته بود بعد از دریبل دروازه بان سیاه جامگان در بیرون از محوطه جریمه، دروازه این تیم را برای بار دوم باز کرد.

برترین بازیکن:

میرزایی با حضور خود در زمین جان تازه ای به خط حمله سپاهان داد و توانست فرصت‌های خوبی روی دروازه سیاه جامگان ایجاد کند و زننده یکی از گل های تیمش بود. در کنار او باید از پاپی نیز که علیرغم عملکرد نه چندان خوب در بازی، روی گل های این تیم نقش داشت یاد کرد. هافبک باتجربه سپاهان روی صحنه گل اول خصوصا با ارسالی دیدنی توانست علی محمدی را صاحب فرصت گل کند.

دقایق حساس:

دقیقه 8: خطای جلال الدین علی محمدی روی رضا ناصری باعث اعلام خطا و دریافت کارت زرد از سوی مهاجم سپاهان شد.
دقیقه 26: پرتاب اوت خطرناک از سوی سیاه جامگان با اشتباه غلامی در شش قدم و دفع اشتباه توپ باعث شد تا فرصت گلزنی خوبی نصیب حریف شود که با واکنش اولیویرا یک کرنر برای این تیم شکل گرفت.
دقیقه 32: ضربه از پشت محوطه جریمه توسط جلال الدین علی محمدی به راحتی در اختیار ناصری قرار گرفت.
دقیقه 38: ارسال ضربه ایستگاهی توسط علی کریمی با ضربه سر مروان حسین با اختلافی کم راهی اوت شد تا این تنها فرصت خطرناک سپاهان تا به اینجا لقب گیرد.
دقیقه 78: ضربه کیوان امرایی از زاویه بسته به شکلی خطرناک از جلوی دروازه سپاهان راهی اوت شد.
دقیقه 78: برخورد ضربه کیوان امرایی به دست عارف غلامی در محوطه جریمه با اعتقاد سیاه جامگانی ها مبنی بر پنالتی همراه بود که داور دستور به ادامه بازی داد.
دقیقه 84: حرکت فوق العاده رسول نویدکیا و پاس دیدنی او رضا میرزایی را تک به تک با دروازه بان قرار داد که ضربه این بازیکن با دفع ناصری همراه شد.
دقیقه 88: اینبار هم پاپی ضربه ایستگاهی تیمش را به شکل زمینی در اختیار علی محمدی قرار داد که ضربه این بازیکن با اختلاف راهی اوت شد.

اتفاق ویژه:

شکست طلسم عدم پیروزی سپاهان در استادیوم نقش جهان بعد از چهار بازی از مهمترین اتفاقات این جدال بود. آنها پیش از این چهار میزبانی قبلی خود را با تساوی در نقش جهان خاتمه داده بودند و اینبار توانستند سیاه جامگان را با شکست بدرقه کنند.

نکته‌ها:

* عزت‌الله پورقاز، قائد رحمتی، دیده ور، حسن‌زاده و امینی به علت مصدومیت و حسن جعفری به علت محرومیت، سپاهان را در این دیدار همراهی نخواهند کرد.
* حسین بادامکی و روح‌الله سیف‌الهی نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی سیاه جامگان در این بازی نخواهند بود.
* جلال علی‌محمدی در ۴ مصاف از ۶ مصاف اخیر سپاهان مقابل تیم های مشهدی موفق به گلزنی شده و در حال حاضر با ۳ گل بهترین گلزن سپاهان در لیگ هفدهم است.
* در چهار تقابل قبلی دو تیم، سپاهان دو پیروزی به دست آورده و دو دیدار نیز با تساوی خاتمه یافته است.
* میلاد سرلک، رسول نویدکیا، عزت‌الله پورقاز و سیاوش یزدانی در صورت دریافت کارت زرد مقابل سیاه‌جامگان از دیدار هفته بعدی سپاهان مقابل گسترش محروم خواهند شد.
* سپاهان در ماه شهریور موفق به کسب پیروزی نشد و از آخرین پیروزی سپاهان ۵۶ روز می‌گذرد.
* سپاهان در ۴ مسابقه گذشته در لیگ برتر که به عنوان میزبان در ورزشگاه نقش جهان حاضر شده‌، ۴ تساوی‌ مقابل سایپا، پارس‌جنوبی، سپیدرود و پرسپولیس کسب کرده است.
* دیدار سپاهان و سیاه‌جامگان یادآور آخرین میزبانی سپاهان در فولادشهر است، دیداری که اولین بازی سپاهان بدون کاپیتان نویدکیا به حساب می‌آمد.
* سیاه جامگان در ۶ هفته اخیر هیچ بردی را کسب نکرده و گفته می‌شود اگر میثاقیان برابر سپاهان نتیجه نگیرد از سمت سرمربیگری سیاه‌جامگان اخراج خواهد شد. 
 

منبع: ورزش سه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان