تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶

سخنان شب گذشته، اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسی‌اش بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر این‌که مقامات ایرانی در سطوح عالی سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی می‌کردند، نوشت: اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد و شرکای آمریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز به‌طور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب آمریکا جدا کردند.

رویداد۲۴-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر این‌که مقامات ایرانی در سطوح عالی سخنرانی رییس‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی می‌کردند، نوشت: اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد و شرکای آمریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز به‌طور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب آمریکا جدا کردند.علیرضا رحیمی در واکنش به اظهارات شب گذشته رییس‌جمهوری آمریکا و پاسخ رییس‌جمهوری کشورمان به این اظهارات بی‌اساس، در کانال تلگرامش نوشت: بدون تردید تضعیف برجام به تقویت ایران منجر خواهد شد. منطق شکننده آمریکا با سخنان ترامپ برای جهان آشکار شد و نشان داد حلقه ترامپ همچنان برای جامعه امریکا بی‌اعتباری و هزینه‌های کلان می‌سازد.

فقر حقوقی و ضعف مفرط دیپلماسی در سخنان ترامپ موج می‌زد و علاوه بر ادبیات نازل وی، تاثیر دلارهای نفتی عربی در سخنان بی‌پروای او کاملاً مشهود بود.

ترامپ هیچ‌گونه حرف جدیدی برای ایران و جهان نداشت و رجزهایش هم به‌سرعت نخ‌نما و پوسیده شده است.

اتهامات واهی مداخله ایران در کشورهای منطقه ازسوی خود این کشورها مدعی ندارد و ترامپ خود را وکیل مدافع بی‌وکالت کشورهای منطقه فرض کرده است.

پیش‌بینی این سخنان درسطوح عالی توسط مقامات ارشد ایرانی شده بود و هوشمندانه آمادگی پاسخ قاطع را داشتیم و سخنان صریح و کوبنده دکتر روحانی نیز نشان از دست برتر ایران در تهدیدهای فزاینده داشت.

اجماع قوی و سازنده جهان نسبت به برجام ادامه دارد و شرکای آمریکا در برجام بعد از سخنان ترامپ نیز به‌طور محکم مسیرشان را از رویکرد مخرب آمریکا جدا کردند و بر حفظ برجام و منافع جهانیش پافشاری نمودند و این اولین شکست مفتضحانه ترامپ پس از مانور سیاسی‌اش بود.

افکار عمومی امریکا شاهد افزایش بی‌اعتباری پرچم و دولت خود به‌دست ترامپ هستند و این خسارت و خفت بزرگی برای یک ملت است، اگر چه چالش برجام در رقابت‌های حزبی و انتخاباتی امریکا قابل ردیابی است اما تهدید امنیت و صلح جهانی با سخنان و تصمیمات ترامپ خسارتی است که جامعه آمریکا هزینه هایش را متحمل خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران با اولویت امنیت و منافع ملی، مسیر همکاری بین‌المللی برای تامین و تقویت امنیت و صلح در منطقه را در چهارچوب قواعد بین‌المللی با قوت ادامه خواهد داد و در این فرایند به عقب برنمی‌گردیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان