تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶

وزیر کشور :راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران اباعبدالله باشد

رحمانی فضلی در همایش فعالان راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نزدیک یکسال است که جلسات ستاد برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع، تلاش‌های زیادی کردند و در حال حاضر تجربه ۳ سال گذشته را داریم و امیدواریم ضعف‌های سال‌های قبل مدنظر قرار گیرد و برطرف شود. خود بنده چندین جلسه را با دوستان و مسئولان مرتبط اربعین داشتم.

رویداد۲۴-رحمانی فضلی در همایش فعالان راهپیمایی اربعین اظهار داشت: نزدیک یکسال است که جلسات ستاد برگزار می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع، تلاش‌های زیادی کردند و در حال حاضر تجربه ۳ سال گذشته را داریم و امیدواریم ضعف‌های سال‌های قبل مدنظر قرار گیرد و برطرف شود. خود بنده چندین جلسه را با دوستان و مسئولان مرتبط اربعین داشتم. وی تاکید کرد: بحث تعاملات و روابط و مناسبات با عراق، تبلیغات و زیرساخت‌ها و ... باید مورد توجه قرار گیرد. راهپیمایی اربعین باید تجلی معرفت زائران اباعبدالله باشد. موضوع اربعین چند سالی است که با پوشش وسیع رسانه‌ای انعکاس دارد و همه افکار و سلایق جهانی را به داوری و قضاوت فرا می‌خواند. داوری سطحی از اربعین این است که افراد از یک نقطه راه میفتند و به نقطه دیگری می‌روند و مجموعه اعمال را انجام می‌دهند. اما وقتی موفق هستیم  که محتوا و معنی صورت را به قضاوت و داوری در عرصه تفکر جهانیان ثبت کنیم.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه انسان کامل تجلی واقعی خداوند متعال در هستی است، گفت: ما پبامبر اکرم را انسان کاملی می‌دانیم که در واقع مجموعه تفکر، گفتار، رفتار و اعمال او برای ما درس است. ما معتقدیم که همه اعمال و رفتار از مرکز واحدی به نام خدا صادر شده و او خالق است و به بطن و وجود علل همه هستی مسلط است و هرچه در آفرینش بوده در جهت تکمیل چرخه بوده و هرچه انسان نیاز دارد، پروردگار آفریده است.

وزیر کشور اضافه کرد: اندیشه و باور و اصول ائمه اطهار منطبق با فطرت و عقل و جان و دل ماست و عین آن چیزی است که ما در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و ... طلب می‌کنیم. بنابرین در اعمال و رفتاری که در اربعین نشان می‌دهیم باید الگوی مناسبی باشیم.

وی عنوان کرد: همه رفتارها و کردارها در عصر عاشورا به وقوع پیوست و کل عالم هستی در آن رور به نمایش درآمد و تجلی‌گاه ویژگی‌های خوب و بد انسانی روز عاشورا بود.

رحمانی‌فضلی خطاب به فعالان و دست‌اندرکاران راهپیمایی اربعین گفت: شاهد هستیم که شما با انگیزه و با علاقه و ایمان و با جدیت کار را پیگیری کردید؛ امیدوارم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده شاهد راهپیمایی با شکوهی باشیم.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان