تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

پیگیری تخصیص اعتبار به حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در شورای امید تهران

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس از پیگیری تخصیص اعتبار به حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در شورای امید تهران به عنوان یکی از ماموریت‌های شورای امید تهران خبر داد.

رویداد۲۴-عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس از پیگیری تخصیص اعتبار به حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در شورای امید تهران به عنوان یکی از ماموریت‌های شورای امید تهران خبر داد.محمدعلی وکیلی در نشست مجمع عمومی شورای ۵۱ نفره امید تهران که عصر امروز در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد، گفت: مجمع عمومی متشکل از ۵۱ نفر است که نمایندگان تهران و اعضای شورای شهر پایتخت در آن حضور دارند.

وی افزود: کمیته‌ای در این مجمع متشکل از سه نفر از شورای شهر تهران، سه نفر از نمایندگان استان تهران و همچنین استاندار و شهردار و آقای عارف تشکیل شده است که امروز قرار است در این مجمع اساسنامه مصوب و رییس و نایب رییس مشخص شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در جلساتی که در گذشته داشتیم ماموریت‌هایی را به اعضا محول کردیم که گزارش این ماموریت‌ها باید تهیه شود و در جلسات مجمع مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وکیلی گفت: از جمله این ماموریت‌ها را پیگیری اجرای قانون مصوب سال ۸۷ مجلس مبنی بر اختصاص مبلغ دو میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای کمک به توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی شهرها است.

وی افزود: در این مصوبه ذکر شده بود که یک میلیارد دلار برای توسعه مترو تهران اختصاص یابد و به رغم اینکه این مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و رئیس وقت مجلس آن را ابلاغ کرد اما آقای احمدی‌نژاد از اجرای آن استنکاف کرد.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیگیری این مصوبه برعهده خودش بوده است. در گزارش آخر نتیجه را از دادستان در مورد این مصوبه پرسیدم که جوابیه‌ای را تهیه کردم و آنها معتقدند بخشی از شکایتی که از آقای احمدی‌نژاد داشته‌اند در مورد تخلف از اجرای مصوبه بوده است یعنی یک مورد از هفت مورد تخلف‌هایی که دیوان محاسبات در مورد آقای احمدی‌نژاد عنوان کرده‌اند در رابطه با این مصوبه است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: از نظر دیوان محاسبات این مصوبه ملغی نیست و تکلیف این مصوبه برای دولت‌های بعدی محفوظ است.

وی از دیگر موارد مورد پیگیری در مجمع امید تهران را بحث تضییع حقوق کلانشهرها در قانون برنامه ششم عنوان کرد و گفت: ما این موضوع را در قالب استفساریه یا طرح مورد پیگیری قرار می‌دهیم و مسئول آن نیز آقای فتحی هستند و امیدواریم از طریق استفساریه مشکلی را که در لایحه برنامه ششم داشتیم برطرف شود.

وی گفت: همچنین قرار شد با حضور وزیر نفت و در جلسه‌ای با آقای عارف حق السهم شهرداری از محل قانون بهینه‌سازی مصرف سوخت مورد پیگیری قرار گیرند.

وکیلی همچنین مطالبات و بدهی متقابل دولت و شهرداری را از دیگر موارد مورد پیگیری در مجمع امید تهران عنوان کرد و ادامه داد: ما سه لایحه منابع پایدار درآمدی شهرداری‌ها، مدیریت یکپارچه شهری و اصلاح قانون شوراها را نیز در مجمع مورد پیگیری قرار می‌دهیم که در این زمینه شهردار تهران که مسوول کمیسیون کلانشهرها نیز هستند، مسوول پیگیری خواهند بود و دبیرخانه کمیته نیز که آقای محمدی مسئولیت آن را برعهده دارند این موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان