تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶

بازگشت «حسن کچل» به سینمای ایران

نادره ترکمانی کارگردان سینمای کودک از ساخت فیلم سینمایی «حسن کچل» و ویژگی های داستان این فیلم سینمایی خبر داد.

رویداد۲۴-نادره ترکمانی کارگردان سینمای کودک از ساخت فیلم سینمایی «حسن کچل» و ویژگی های داستان این فیلم سینمایی خبر داد. نادره ترکمانی کارگردان سینما  درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: حدود یک سال و نیم پیش فیلمنامه فیلم سینمایی «حسن کچل» را نوشتیم و چند روز پیش هم آن را برای دریافت مجوز به شورای پروانه ساخت ارایه دادیم البته این را هم باید بگویم که قرار است یک شرکت فعال و صاحب نام در زمینه انجام جلوه های ویژه بصری سرمایه گذاری ۳۰ درصد از این فیلم را بر عهده بگیرد زیرا حدود ۴۵ درصد از «حسن کچل» جلوه های ویژه بصری دارد.

وی افزود: همزمان مشغول رایزنی برای تامین بخش دیگر از سرمایه این اثر هستم ضمن اینکه در حال حاضر برای ساخت فیلم با تهیه کنندگی خودم درخواست پروانه ساخت دادم اما ممکن است در ادامه تهیه کنندگی آن را به کس دیگری واگذار کنم چون معتقدم اگر هر بخش به صورت مجزا فعالیت کند، بهتر است.
ترکمانی با اشاره به قصه «حسن کچل» بیان کرد: حسن کچل افسانه عامیانه ای است که ریشه در قصه های قدیمی ما دارد و یک موضوع معروف آن که قصه تنبلی حسن کچل را روایت می کرد بارها در آثار سینمایی و انیمیشنی به تصویر کشیده است اما ما در این اثر به روایت داستان حسن کچل و گل اندام می پردازیم که درباره ثروتمند شدن او برای به دست آوردن گل اندام است. در واقع این داستان در دوران نوجوانی و جوانی حسن کچل اتفاق می‌افتد از همین رو مخاطبان آن صرفا کودکان نیستند بلکه کودکان، نوجوانان و خانواده هستند. چنانچه آثار موفق در زمینه کودک در جهان هم طیف خانواده و هم کودکان را در بر می گیرند.
این کارگردان در پایان اظهار کرد: من به دنبال یک فضای قدیمی و سنتی برای ساخت این اثر هستم البته هنگامی که فیلم های قبلی ام را می ساختم تحقیقات زیادی در این باره کردم و این موضوع بسیار به من در ساخت این فیلم کمک می کند با این وجود مناسبات تولید و هزینه های آن را هم باید در نظر گرفت. به طور کلی بخشی از «حسن کچل» در یک شهرستان امروزی فیلمبرداری و بخش دیگر در یک بافت قدیمی به تصویر کشیده می شود تا آداب، فرهنگ، پوشش، غذاهای ایرانی و ... را در دل این فیلم بگنجانیم.

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان