تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

رژیم شاه فکر می‌کرد با شهادت حاج آقا مصطفی نهضت دیگر ادامه نخواهد داشت

یک عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: دشمنان و رژیم شاه فکر می‌کردند حاج آقا مصطفی موتور متحرک امام است و اگر او را شهید کنند، امام ساکت می‌شود و نهضت دیگر ادامه نخواهد داشت لذا با برنامه‌ریزی که از قبل شده بود ایشان را به شهادت رساندند.

رویداد۲۴-یک عضو مجمع روحانیون مبارز تاکید کرد: دشمنان و رژیم شاه فکر می‌کردند حاج آقا مصطفی موتور متحرک امام است و اگر او را شهید کنند، امام ساکت می‌شود و نهضت دیگر ادامه نخواهد داشت لذا با برنامه‌ریزی که از قبل شده بود ایشان را به شهادت رساندند.حجت‌الاسلام علی اکبر محتشمی‌پور در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد آیت‌الله حاج سیدمصطفی خمینی درباره شخصیت وی با بیان اینکه هر انسانی در این دنیا دارای آثاری است، گفت: گاهی این آثار در حیات افراد و گاهی در مرگشان موجود است. مرحوم شهید آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی انسانی است که حیات و شهادتش مبارک بود.

وی با بیان اینکه حاج آقا مصطفی خمینی در تمامی عرصه‌ها حضور داشتند، اظهار داشت: حاج آقا مصطفی در همه عرصه‌ها نماد بود. اگر امام وارد میدان مبارزه شد و رژیم شاه را مورد خطاب قرار داد، مرحوم حاج آقا مصطفی کنار ایشان قرار داشت.

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: امام سال 42 قدم به مدرسه فیضیه پا گذاشت و سخنرانی آتشینی کرد که منجر به زندان رفتن ایشان شد. حاج آقا مصطفی دو روز بعد وارد همان صحن شد و میدان‌داری کرد و ایشان هم به زندان افتادند. اگر امام به زندان افتاد، حاج آقا مصطفی هم به زندان رفت. اگر امام تبعید شدند، حاج آقا مصطفی هم تبعید شد. اگر امام شهیدی را تقدیم کردند حاج آقا مصطفی هم فرزندی را در جریان حمله به بیت امام از دست داد، فرزند ایشان سقط شد.

محشتمی‌پور با بیان اینکه یکی از عادات و برنامه‌های منظم حاج مصطفی بعد عبادی ایشان است، تصریح کرد: حاج آقا مصطفی هر سال در مسجد کوفه معتکف می‌شدند که زبانزد همه دوستان بود. افراد بسیاری در کنار ایشان جمع می‌شدند و جلسات علمی تشکیل می‌دادند.

وی افزود: یک نکته دیگر، حضور ایشان در مسجد سهله بود. یادم نمی‌رود که حاج آقا مصطفی در کنار حاج آقا بروجردی عبایی می‌انداختند و عبادت می‌کردند و بعدها در جمکران هم همین کار را ادامه می‌دادند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به خصلت‌‌های آیت‌الله سیدمصطفی خمینی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر حاج آقا مصطفی این بود که در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امیرالمومنین هزار بار «اناانزلنا» را می‌خواندند. فراموش نمی‌کنم هر سال چهار بار با پای پیاده به کربلا می‌رفتند و امام حسین(ع) را زیارت می‌کردند.

محتشمی‌پور تاکید کرد: دو جریان حاج آقا مصطفی را خوب شناختند؛ نخست امام بودند، چون در دامن ایشان پرورش یافته بودند و بهتر از هرکسی می‌دانست که وی چه شخصیتی دارد. برای همین امام آن جمله معروف را بعد از شهادت ایشان گفت اسلام یک عالم را از دست داد. جریان دیگر، دشمن بود که حاج آقا مصطفی را خوب شناختند. علت این بود که رژیم شاه به این نتیجه رسیده بود امام به خاطر کبر سن ممکن است نباشد و این حاج آقا مصطفی است که می‌تواند مرجعیت جهان را برعهده بگیرد.

وی اضافه کرد: آنان فکر می‌کردند حاج آقا مصطفی موتور متحرک امام است و اگر او را شهید کنند، امام ساکت می‌شود و نهضت دیگر ادامه نخواهد داشت لذا با برنامه‌ریزی که از قبل شده بود ایشان را به شهادت رساندند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان