تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

انعقاد تفاهم نامه شهرداری تهران و صدا و سیما در آینده‌ای نزدیک

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از انعقاد تفاهم میان شهرداری تهران و صدا و سیما در آینده‌ای نزدیک خبرداد و عنوان کرد: امیدواریم طی جلساتی با صدا و سیما به یک برنامه ۴ ساله و ذیل آن به برنامه یک ساله و ۶ ماهه در خصوص فعالیت‌های شهرداری تهران برسیم.

رویداد۲۴-مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از انعقاد تفاهم میان شهرداری تهران و صدا و سیما در آینده‌ای نزدیک خبرداد و عنوان کرد: امیدواریم طی جلساتی با صدا و سیما به یک برنامه ۴ ساله و ذیل آن به برنامه یک ساله و ۶ ماهه در خصوص فعالیت‌های شهرداری تهران برسیم.در جلسه تببین سیاست‌های مرکز ارتباطات که با حضور مدیران روابط عمومی مناطق برگزار شد؛ ضمن تشریح سیاست‌های شهرداری تهران در حوزه ارتباطات و اطلاع رسانی اظهار کرد: آنچه که برای مهم است در مرحله اول تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات در حوزه مدیریت شهری است که برای تحقق آن باید برنامه داشته باشیم. در مرحله بعد شفاف سازی از اهم برنامه‌های ماست و طبیعتا در راستای این امر باید اخبار اقدامات و تلاش‌های سازمان بزرگ شهرداری تهران را به استحضار شهروندان تهرانی برسانیم.

وی با تاکید بر مسئولیت روابط عمومی شهرداری تهران برای پاسخگویی به هجمه‌ها و اخبار منفی که در فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود، گفت: بخشی از اتفاق از روی عدم آگاهی و بخشی از آن به دلیل شیطنت است که روابط عمومی شهرداری تهران در این خصوص باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با یادآوری شعار مقابله با فساد شهردار تهران عنوان کرد: این شعار یکی از آرمان‌های همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است که ما باید سهم خود را در راستای تحقق آن ایفا کنیم. از این رو سیاست‌ها و برنامه‌هایی که در شهرداری تهران اتخاذ می‌شود، باید به صورت شفاف در معرض افکار عمومی قرار بگیرد و مردم با این مباحث آشنا شوند.

عارف نیا با اشاره به بخشنامه ضد فساد شهرداری تهران مبنی بر عدم صدور هولوگرام در مناطق گفت: شاید برای بخشی از شهروندان که درگیر ساخت و ساز هستند، این بخشنامه ملموس باشد اما برای بخش دیگر شهروندان این موضوع شفاف نیست. از این رو، بعد از ابلاغ بخشنامه وظیفه داریم این موضوع را با افکار عمومی در میان بگذاریم.

وی جلب رضایت ارباب رجوع را از دیگر وظایف شهرداری تهران معرفی بیان کرد : باید برای رفع دغدغه‌های ارباب رجوع از طریق تسهیل در دسترسی به ساختار شهرداری تلاش کنیم تا شهروندان بتوانند مسائل خود را در یک فرایند تعیین شده دنبال کنند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در ادامه با اشاره به مسئولیت‌های شهرداری تهران برای اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی اذعان کرد: مدیریت شهری در قبال مناسبت‌های تقدیمی برنامه‌هایی را اجرا می‌کند که باید این برنامه‌ها به سمع ونظر شهروندان برسد. به طور حتم رسیدن به یک ادبیات مشترک درباره نحوه مدیریت این برنامه‌ها می‌تواند به انعکاس مطلوب آنها کمک کند.

عارف نیا انعکاس اخبار مربوط به اربعین حسینی را از اصلی‌ترین موضوعات فعلی روابط عمومی شهرداری برشمرد و گفت: مستندسازی خدمات رسانی شهرداری تهران به زائران حسینی بر عهده مرکز ارتباطات شهرداری تهران است. به عقیده من برخی از مناطق به عنوان مناطق معین باید به آن دسته از همکارانی که در مرزها مشغول اطلاع رسانی هستند کمک کنند. موضوع دیگر روز جهانی شهرهاست که به تصویب سازمان ملل رسیده و امسال از سوی معاونت بین الملل مرکز برنامه‌هایی برای پاس داشت این روز تعریف شده است.

  به گفته مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران مناسبت‌های مربوط به هفته کتاب و روز کتاب خوانی و کتابدار و انتخابات شهرداری مدرسه که در هفته اینده برگزار می شود از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه روابط عمومی مناطق قرار بگیرد.

عارف نیا با اعلام خبرحضور شهرداری تهران در نمایشگاه مطبوعات گفت: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد به صورت رایگان غرفه‌ای به مساحت ۴۸مترمربع را در اختیار شهرداری تهران قرار داده است و این فرصت خوبی برای روابط عمومی‌های مناطق برای ارتباط با اصحاب رسانه و افکار عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سیاست‌های جدید شهرداری تهران در حوزه اطلاع رسانی پرداخت و عنوان کرد: برخی از سیاست‌ها در حال اعمال است و برخی به صورت مروری در یک بازه زمانی محقق می‌شود که تحقق آن منوط باهمکاری موثر ، روابط عمومی مناطق است .

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تصریح کرد: به تازگی سایت شهرنوشت با یک تغییر مدیریتی و ساختاری مواجه شد و یک سری ادغام ها در رسانه‌های مرکز ارتباطات صورت گرفت . قرار است به مرور به سمت یک رسانه رسمی با تابلوی مشخص حرکت کنیم تا رسانه مذکور مرجع اصلی اطلاع رسانی شهرداری تهران شود .

 عارف نیا اتخاذ سیاست‌های جدید در حوزه فضای مجازی، همکاری با صدا وسیما و مطبوعات را از دیگر اقدامات مرکز ارتباطات دانست و گفت: به تازگی جلسه خوبی را باآقای میرباقری معاون سیمای صدا و سیما درخصوص بهره برداری از ظرفیت های تلویزیون برای انعکاس خدمات شهرداری تهران و فرهنگ سازی درخصوص حقوق و وظایف شهرداری برگزار کردیم.

او از انعقاد تفاهم میان شهرداری تهران و صدا و سیما در آینده ای نزدیک خبرداد و عنوان کرد: امیدواریم طی جلساتی با صداو سیما به یک برنامه ۴ ساله و ذیل آن به برنامه یک ساله و ۶ ماهه در خصوص فعالیت های شهرداری تهران برسیم به طور حتم اولویت ما برنامه شش ماه دوم سال جاری است که در این خصوص شرکت پیام رسا پیگیری های لازم را انجام می دهد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان