تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶
رحیمی در تلگرام:

روحانی برای پرهیز از شائبه گردش به راست با پرچم چپ با مجمع روحانیون مبارز دیدار کند

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یاداشتی به‌منظور «رفع شبهه گردش به راست توسط روحانی» پیشنهاد کرد که رییس‌جمهوری برای پرهیز از شائبه گردش به راست با پرچم چپ با مجمع روحانیون مبارز دیدار کند.
رویداد۲۴یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در یاداشتی به‌منظور «رفع شبهه گردش به راست توسط روحانی» پیشنهاد کرد که رییس‌جمهوری برای پرهیز از شائبه گردش به راست با پرچم چپ با مجمع روحانیون مبارز دیدار کند.

 علیرضا رحیمی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «رفع شبهه گردش به راست توسط روحانی» به برخی تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درخصوص دیدار اخیر رییس‌جمهوری با اعضای جامعه روحانیت مبارز پرداخت و در این رابطه نوشت: اخیراً دکتر روحانی دیداری با اعضای جامعه روحانیت مبارز داشتند که پیام روشنی از آن به خاستگاه رای آقای روحانی مخابره نشد.

وی افزود: همچنان که رییس‌جمهور آحاد مردم و گروه‌ها و تفکرات را به‌طور رسمی نمایندگی می‌کند، دیدار با اقشار و سلایق مختلف سیاسی نیز امری عادی و قابل‌انتظار از رییس‌جمهور بشمار می‌آید.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ادامه داد: آنچه از رییس‌جمهور قابل‌انتظار نیست، تبعیض در نگاه و عملکرد نسبت به سلایق مختلف فکری در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و مدنی است. به طریق اولی دیدار رییس‌جمهور با گروه‌های مرجع باید فارغ از تبعیض و برجستگی باشد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس ادامه داد: آقای روحانی در چهار سال اول ریاست‌جمهوری خود دیدار رسمی از این دست با پوشش وسیع در رسانه ملی نداشته‌اند. اگرچه به‌طور رسمی همچنان عضویت ایشان در جامعه روحانیت مبارز مخفوظ است اما رویکرد متفاوت آقای روحانی بعد از  ترک فعالیت‌های مرتبط با شورای‌عالی امنیت ملی و پرونده هسته‌ای مسیر متفاوتی را از جامعه روحانیت مبارز برای ایشان باز کرد؛ مسیری که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خط‌شکن آن بود و پیشرو برای گام‌های بعدی.

خاستگاه اصلی رای آقای روحانی در ۹۲ و ۹۶ توده‌های میلیونی امیدوار و امیدآفرین مردم بودند که با انتخاب رویکرد اصلاحات برای آینده کشور به رویکردهای متصلب و منجمد رقیب نه گفتند و حمایت‌های بزرگانی چون آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی و جریان‌های اصیل دلبسته به انقلاب چون مجمع روحانیون مبارز و ده‌ها حزب و گروه‌های متعدد سیاسی و مدنی توانست موفقیت دکتر روحانی را در دو کارزار پیچیده انتخابات رقم زند.

وی اضافه کرد: برای پرهیز از شائبه گردش به راست با پرچم چپ لازم است آقای روحانی دیدارهای رسمی با مجمع روحانیون مبارز و جریان‌ها و گروه‌هایی که مرجعیت تاریخی و گفتمانی بین مردم دارند و سکو و موتور موفقیت ایشان در انتخابات ۹۲ و ۹۶ بوده‌اند، داشته باشد تا توازن و جامعیت مورد انتظار از رییس‌جمهور برآورده شده و دیده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: دیدار رسمی با روسای جمهور سابق نیز ازجمله اقدامات مشورتی مورد انتظار است که از مسیر چنین همفکری و تعاملی می‌توان پیام واقعی همدلی را از رییس‌جمهور دریافت کرد.

رحیمی در پایان نوشت: دیدار آقای روحانی با جامعه روحانیت مبارز اگرچه به یک تعبیر تجدید دیدار با دوستان قدیم است اما در کسوت رییس‌جمهوری باید امکان دیدار برای همه سلایق به‌طور رسمی فراهم شود.
نظرات شما
پیشخوان