تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

اطمینان لاریجانی به سپرده‌گذاران کاسپین

رئیس مجلس درباره دلیل پرداخت نشدن پول افرادی که زیر 200 میلیون تومان از موسسه مالی کاسپین طلب داشتند، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: «مالباخته‌ها نگران نباشند». یکی از نمایندگان هم پیشنهاد داد که رئیس جمهور برای حل این مشکل مهمان مجلس شود.
رئیس مجلس درباره دلیل پرداخت نشدن پول افرادی که زیر 200 میلیون تومان از موسسه مالی کاسپین طلب داشتند، توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: «مالباخته‌ها نگران نباشند». یکی از نمایندگان هم پیشنهاد داد که رئیس جمهور برای حل این مشکل مهمان مجلس شود.

 تذكر حسینعلی حاجي‎دليگاني نماینده شاهین‎شهر، در رابطه با مشكل سپرده گذاران کاسپین موجب شد تا رئيس مجلس توضيحاتي در مورد روند پيگيري اين موضوع ارائه كند.

علي لاريجاني در این باره گفت: در مورد مسئله كاسپين يك بار رئيس بانك مركزي آمدند و توضيحاتی دادند. آقايان براي حل این مساله مشكلي داشتند. مسئله اين بود كه چون اين موضوع در دستگاه قضائي پيگيري شده بود، بخشي از دارايي‌ اين شركت توقیف شده بود، بنابراين نمي توانستند از اين دارايي ها استفاده كنند و آن را به مردم بدهند.

او ادامه داد: جلسه اي برگزار شد كه چه كنيم. بايد منتظر مي ماندند كه حكم قضایی صادر شود تا به يك نسبت پول را به مردم مي‎دادند. در حالي كه 95 درصد افراد زير 200 ميليون طلب داشتند. راهكاري انديشيدند و قرار شد براي اين موارد امكانات را باز كنند و پول مردم داده شود. در اين فاصله كه قرار بود، پول افراد داده شود يكسري به دادگاه دیگري رفتند و شكايت كردند.‌ دادگاه هم باردیگر حكم داد كه اين حساب ها مسدود شود!

رئيس مجلس با تأكيد بر پيگيري موضوع سپرده گذاران و تلاش براي حل آن گفت: بعد قرار شد يكسري شماره حساب ها را بدهند كه اين حساب ها باز شود. مطمئن هستم با پيگيري هايي كه انجام شده است، پول افرادي كه زير 200 ميليون طلب دارند داده خواهد شد،‌ مردم نگران نباشند، سه قوه دارند روي اين موضوع كار مي كنند.

مهرداد بائوج لاهوتي نماينده بروجرد هم در نطق خود اشاره‌اي به مشكل سپرده‌گذاران كاسپين داشت و خطاب به رئيس مجلس گفت: آقاي لاريجاني اطلاعاتي كه به شما در مورد كاسپين دادند، درست نيست.‌ اينها توقع بالایی ندارند و فقط مي گويند که پول ما را بدون سود برگردانيد.

او پيشنهاد داد تا با حضور رئيس جمهور در خانه ملت،‌ جلسه مشتركي براي رفع مشكل گذاشته شود و گفت: اينجا خانه ملت است به آقاي رئيس جمهور بگوييد بياييند در خانه ملت تا با هم حرف بزنيم و مشكل را حل كنيم.

گفتنی است جمعی از نمایندگان هم در این باره به دنبال تدوین طرحی برای سوال از رئیس جمهور هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سپرده گذار کاسپین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
همه سران سه قوه به دنبال احرای همان طرح ظالمانه و مستبدانه بانک مرکزی برای نحوه پرداخت پول سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین هستند که در نهایت 3500 میلیارد از 8500 میلیارد کل پول سپرده گذاران پرداخت خواهد شد و دراین میان بخشی از سپرده گذاران کل سپرده های خود را از دست خواهند داد و دیگران مابین 30 تا 90 در صد سپرده های خود را باید فراموش کنند و انهم به جرم و گناه ناکرده . اقای سیف و روسای هر سه قوه بزرگترین ظلم را به مردم بیگناه و بی قدرت می کنند و این ظلم بزرگ در تاریخ ثبت خواهد شد و متاسفانه نام تمام این افراد در لیست سیاه خائنین به مردم جای خواهد گرفت .
نظرات شما
پیشخوان