تاریخ انتشار: ۲۱:۰۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

جوبایدن ترامپ را شارلاتان خطاب کرد

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، او را «شارلاتان» خطاب کرد.

رویداد۲۴-معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، او را «شارلاتان» خطاب کرد.   معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه خود در شیکاگو با انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، علیه طبقه متوسط این کشور، او را «شارلاتان» خطاب کرد.

بایدن در این سخنرانی از سیاست‌های اشتباه ترامپ که رای دهندگان طبقه متوسط آمریکا را هدف قرار می‌دهد و از آن‌ها سوءاستفاده می‌کند، انتقاد کرد. او با اشاره به رای دهندگان طبقه متوسط آمریکا که از ترامپ حمایت می‌کنند، گفت: آن‌ها (رای دهندگان طبقه متوسط آمریکا) واقع گرا هستند، ولی هدف شارلاتان‌هایی که با سرزش کردن دیگران به دنبال بزرگ کردن خودشان و تثبیت  قدرتشان هستند، قرار گرفته اند.

بایدن حین سخنرانی در شورای شیکاگو در امور جهانی از سیاست‌ خارجی ترامپ به خصوص تصمیم اخیر وی درباره لغو توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد و ادامه داد: شعار «اول آمریکا»‌ رئیس جمهور ترامپ ، اگر ما را در جهان تهدید نکرده باشد، ولی منزوی کرده است.

معاون اوباما پیش از این، در پیامی توئیتری نوشته بود تصمیم رئیس جمهور کنونی آمریکا برای تایید نکردن توافق هسته‌ای با منطق و شواهد در تضاد است و ضربه جبران ناپذیری به نقش آمریکا در جهان وارد می‌کند.

وی با برجسته کردن توئیت‌های مکرر ترامپ علیه کره شمالی، از آن به عنوان سیگنال‌های خطرناکی نام برد که سیاست خارجی آمریکا بر اساس آن شکل گرفته است. او گفت: ما باید این توئیت‌بازی‌ها را متوقف کنیم این کار کاملا بچه‌بازی است. زمان آن رسیده که بزرگ شوید و همانند سران جهان عمل کنید. همانطور که می‌دانید ملت‌های بزرگ جهان بلوف نمی‌زنند، اقدامی که رئیس جمهور آن را درک نکرده است و از همه خطوط قرمز در مورد کره شمالی رد می‌شود بدون آنکه بخواهد به آن‌ها عمل کند. تداوم این اقدام، قدرت ما در جهان را کمرنگ می‌کند و سیگنال‌های خطرناکی ارسال می‌کند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به انتخابات آتی پارلمانی در سال ۲۰۱۸ مدعی شد روسیه بار دیگر در این انتخابات مداخله خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان