تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶

هنرمند پیشکسوت از رفتار عجیب یک کارگردان به رسانه ها شکایت برد

هنرمند سرشناس کشور اعتراض خود نسبت به رفتار یکی از کارگردانانی که عکس های تاریخی او را پس نمی دهد به رسانه ها کشاند. خانم ژاله علو صداپیشه و گوینده پیشکسوت فاش کرد ؛فریدون جیرانی شمار زیادی از عکس های تاریخی او را که قدمت نیم قرن دارند به امانت برده اما از بازگرداندن آنها امتناع می ورزد

رویداد۲۴-هنرمند سرشناس کشور اعتراض خود نسبت به رفتار یکی از کارگردانانی که عکس های تاریخی او را پس نمی دهد به رسانه ها کشاند. خانم ژاله علو صداپیشه و گوینده پیشکسوت فاش کرد ؛فریدون جیرانی شمار زیادی از عکس های تاریخی او را که قدمت نیم قرن دارند به امانت برده اما از بازگرداندن آنها امتناع می ورزد«ژاله علو» گفت: چند سال پیش، آقای جیرانی به همراه یک نفر دیگر از طرف مجله‌شان به منزل ما آمدند که از من عکس‌های قدیمی‌ام را برای استفاده در مجله بگیرند. من هم خیلی راحت به آنها اعتماد کردم مانند تمام خبرنگارانی که پیش از این از من عکس‌های قدیمی‌ام را گرفته بودند و با کمال لطف به من برگردانده بودند، اما متأسفانه هیچ عکسی برنگشت.

وی ادامه داد: برخی عکس‌های من متعلق به بیش از 50 سال پیش بود و ایشان آنها را انتخاب کردند. حتی یک مجله فرانسوی آن زمان عکس من که مربوط به یک فیلم بود را روی جلد چاپ کرده بود و نسخه‌ای از آن را در اختیارم قرار داده بود که آن را هم بردند و اصلاً فکر نمی‌کردم که ممکن است چنین کاری بکنند. عکس‌ها را بردند و دیگر خبری نشد. من هر کاری کردم عکس‌ها را ندادند و حتی به برخی آدم‌های بسیار قابل احترام نظیر آقای داوود میرباقری رجوع کردم و از ایشان خواستم تا واسطه بشوند ولی نه پاسخ ایشان را دادند و نه عکس‌ها را برگرداندند. آن زمان از ایشان تقاضا کردم از آقای جیرانی بخواهند که عکس‌های من را بدهند اما ایشان اعلام کردند که تصاویر در آرشیو خانه‌شان وجود دارد.
علو در ادامه با بیان اینکه شنیده ام ایشان نه تنها با من بلکه با دیگران هم این کار را کردند و دیگر عکس‌هایشان را برنگرداندند، عنوان داشت: این عکس‌ها حق مسلم ماست و نمی‌دانم چه نفع شخصی برای ایشان دارد؟ شاید گذاشته‌‌اند که بعد از مرگ ما از این تصاویر استفاده کنند، این عکس‌ها اثری از سال‌ها زحماتی است که کشیده‌ام و برای چه باید در آرشیو شخصی و خانگی فرد دیگری حبس شوند؟
وی تصریح کرد: من با روزنامه‌های بسیاری کار کرده‌ام و همه عکس‌های من را برگردانده‌اند ولی چرا ایشان این کار را با ما انجام داده‌اند؟ نمی دانم. آقای جیرانی خیلی من را اذیت کرده ‌است و از دستشان خیلی ناراحت هستم. باید از ایشان پرسید که چرا این حرکت را انجام داده‌اند؟ ایشان می‌توانستند از روی عکس‌ها عکس بگیرند اما شاید این کار را نکردند تا نسخه‌های تک دستشان باشد. من دیگر چگونه می‌توانم به این عکس‌ها دسترسی پیدا کنم.

منبع: فارس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان