تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
محمدرضا تابش در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

حاکمیت تمایل به حل مسئله «حصر» دارد

محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: بر پایه برخی تحرکات به نظر می‌رسد که حاکمیت تمایل به حل مسئله حصر دارد و گشایش‌هایی نیز در این موضوع مشاهده می‌شود.
رویداد۲۴محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید گفت: بر پایه برخی تحرکات به نظر می‌رسد که حاکمیت تمایل به حل مسئله حصر دارد و گشایش‌هایی نیز در این موضوع مشاهده می‌شود.

محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در رابطه با اظهارنظر علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص حصر که گفته بود حصر واژه درستی نیستند و آقایان با هر کسی که بخواهند می‌توانند ملاقات داشته باشند گفت: برای آقای شمخانی احترام زیادی قائل هستم هم به‌واسطه اینکه نقش تأثیرگذاری در فرایند دفاع مقدس داشته و هم اینکه برادر سه شهید است، ولی اگر در ادبیات ما معنای واژگان حصر تغییر پیداکرده، شاید از آقای شمخانی بتوان این اظهارنظر را بپذیریم.

وی در ادامه اضافه کرد: با تمام این‌ها فارغ از اظهارات آقای شمخانی بر پایه برخی تحرکات به نظر می‌رسد که حاکمیت تمایل به حل مسئله حصر دارد و گشایش‌هایی نیز در این موضوع مشاهده می‌شود.

 علی شمخانی در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات بابیان اینکه واژه حصر واژه درستی نیست و این آقایان مدنظر شما در حصر نیستند، گفت: «آن‌ها هر کس را که اراده کنند می‌توانند ببینند، کما این‌که اخیراً آقای کروبی درخواست کردند آقای دوستی را ببینند و این انجام شد.»
 
روز گذشته نیز یک سایت نزدیک به مهندس میرحسین موسوی اعلام کرد که خانواده میرحسین موسوی به ملاقات او رفتند.

دو خواهر میرحسین موسوی اعلام کرده بودند که روز گذشته توانستند به دیدار موسوی و رهنورد بروند. این سایت اعلام کرده است که به خانواده موسوی اعلام شده است که آن‌ها روز جمعه هم می‌توانند با او و همسرش دیدار کنند.

به نظر می‎رسد این گشایش در حصر موسوی و رهنورد پس از سخنان شمخانی دبیر امنیت ملی کشور به وجود آمده است؛ مهدی کروبی نیز این روزها با دو تن از اعضای ارشد حزب خود دیدار کرده است.

لیست اعضای فراکسیون امید اعلام می‌شود

تابش همچنین درباره اعلام اسامی اعضا فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی نیز مطرح کرد: تصمیمات ما در فراکسیون امید کاملاً دموکراتیک است بدین معنا که در مجمع عمومی به رأی گذاشته می‌شود و قابلیت اجرا پیدا می‌کند. درصورتی‌که به دموکراسی ایرادی وارد است به روند اداره فراکسیون هم می‌توان انتقاد داشت، البته نقدها را می‌پذیریم.

نایب‌رئیس فراکسیون امید در ادامه یادآور شد: برای اعلام لیست اعضای فراکسیون ملاحظاتی وجود داشت زیرا پیش از انتخابات عده زیادی خود را متعهد دانستند که در صورت ورود به مجلس در لیست امید باقی بمانند حتی پس از پایان انتخابات این مسئله را به تکرار درآوردند، البته تعدادی ریزش هم داشتیم. اکنون هم به‌واسطه اعمال فشارها و محدودیت‌هایی که توسط بعضی از اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرستان‌ها وارد می‌شود، نمی‌خواهیم دوستانمان در معذوریت قرار گیرند.

تابش در ادامه تصریح کرد: همین مدارا و ملاحظات سبب تعلل در انتشار لیست شده است، اما درنهایت به این نتیجه رسیدیم که لیست فراکسیون را منتشر کنیم که تا مدتی دیگر این کار انجام خواهد شد.

وی درباره نقش فراکسیون امید در تصمیم‌گیری‌های مجلس اظهار داشت: انتظار داشتیم در مجلس فقط دو فراکسیون اصولگرایان و امید داشته باشیم، ولی فرایندهایی اتفاق افتاد که درنتیجه آن سه فراکسیون داخل مجلس به تشکیل درآمد. درصورتی‌که دو فراکسیون بود می‌توانستیم در تصمیم‌گیری‌ها نقش بیشتری داشته باشیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
یکی از مردم
|
Germany
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۴
0
0
مامردم هم از امیدواریم حصر زودتر برداشته شود تا سران خائن و ملعون و کثیف و وطن فروش فتنه 88 بصورت علنی محاکمه شوند و به مجازات اصلی اعمال کثیف و خائنانه خود که همان اعدام است برسند
مرگ بر خاتمی مرگ بر موسوی مرگ بر کروبی
سه خائن صهیونیست
اميرخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
منظور از حاكميت دولت آقاي روحاني است. حصر شدگان اگر به جرم خيانت به كشور اعدام مي شدند امروز شما از كجا نان مي خورديد.
نظرات شما
پیشخوان