تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
محمدرضا نجفی، نماینده تهران در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

عملکرد فراکسیون امید قابل نقد است/مجالی برای فرصت سوزی نیست

نماینده مردم تهران در خصوص عملکرد فراکسیون امید در جریان رأی اعتماد به وزرا گفت: من هم عملکرد فراکسیون را در رابطه با جلسه یکشنبه و نحوه اداره موضوع در صحن قابل نقد می‌دانم و امیدوارم این تجربه‌ای بشود تا در آینده شاهد فرصت سوزیها نباشیم.
رویداد۲۴- نماینده مردم تهران در خصوص عملکرد فراکسیون امید در جریان رأی اعتماد به وزرا گفت: من هم عملکرد فراکسیون را در رابطه با جلسه یکشنبه و نحوه اداره موضوع در صحن قابل نقد می‌دانم و امیدوارم این تجربه‌ای بشود تا در آینده شاهد فرصت سوزیها نباشیم.

محمدرضا نجفی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در خصوص رأی اعتماد مجلس به منصور غلامی به‌عنوان وزیر علوم علیرغم انتقاداتی که وجود داشت، گفت: بخشهای از خانواده بزرگ وزارت علوم نقطه عزیمت دولت را در این حوزه را در شرایط دیگری میپسندیدند و وضعیت متفاوتی با آنچه که پیش آمد را از دولت دوازدهم انتظار داشتند.

وی در ادامه افزود: تأخیری که در معرفی وزیر اتفاق افتاد، زمان ارزشمندی بود که بهره برداری مناسبی نشد. با توجه به دیدگاه‌های بسیار متفاوتی که در رابطه با حضور آقای غلامی در وزارت علوم وجود داشت، امیدوارم چنین نشود که بخش قابل توجه دیگری از زمان و انرژی مولد و سازنده ای که بایستی صرف حرکت به جلو گردد ضرورتا صرف ایجاد حداقل سازگاری در این مجموعه وسیع و متنوع شود، امید است ایشان بتوانند همه منابع و ذینفعان واقعی رادر کمترین زمان ممکن در جهت اهداف عالی این بخش بنیادین هم جهت و همراستا سازند.

نماینده تهران با اشاره به اینکه این مخالفتها مربوط به دوره انتخاب است تأکید کرد:  امروز باید همه تدبیر و تلاش کنیم که در این دوره کاری، در یک کار مشترک و قانونمند؛  وزیر محترم علوم بتوانند در تحقق رویکرد واهدافی که رئیس‌جمهور محترم در جلسه یکشنبه مجلس برای دانشگاهها ترسیم نمودند که در آن فضای دانشگاهها بستری مساعد جهت رشد و تکامل همه جانبه تمامی فرزندان این مرز و بوم که بنای تحصیل و فعالیت در زمینه های مختلف را در چارچوب قانون دارند فراهم نماید که این البته در بیان و برنامه آقای غلامی هم قابل مشاهده است توفیق حاصل نمایند .

نجفی در خصوص اینکه آیا عدم رسیدن به تصمیم قطعی درمورد رأی اعتماد به آقای غلامی اشتباه استراتژیک فراکسیون امید بود  یا خیر گفت: من هم عملکرد فراکسیون امید را در این رابطه قابل نقد می‌دانم و امیدوارم از این رهگذر تجربه ای حاصل شود که در نتیجه آن فرایندهای مشکل ساز و آسیب زا کمینه شود.

وی تصریح کرد: در مجموع اجازه دهیم آنچه گذشته دست‌مایه تجربه و نقد و تحلیل و فهم ما از امکاناتمان باشد و برای رفتار آینده از آن به‌عنوان یک تجربه نهادینه، برای عملکرد بهتر در آینده استفاده شود.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان