تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶

تبادل دانشجوی بورسیه میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب سوریه

یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه های پژوهش علمی، فناوری و تبادل دانشجوی بورسیه، میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب سوریه امضا شد.

رویداد۲۴-یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه های پژوهش علمی، فناوری و تبادل دانشجوی بورسیه، میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب سوریه امضا شد.دکتر علی اکبر ولایتی در دیدار با حسین دیاب استاندار حلب ابراز امیدواری کرد: به زودی شاهد پاکسازی مناطق شرق سوریه و سپس منطقه ادلب در غرب این کشور خواهیم بود.

وی که برای سفری یک روزه به شهر حلب در شمال سوریه سفر کرده بود، افزود: دشمنان می پنداشتند، سوریه را در هفت روز اشغال خواهند کرد، اما اکنون هفت سال از توطئه آنان علیه سوریه می گذرد و آنها شکست مفتضحانه ای متحمل شدند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل گفت: جنگ نیابتی تروریست ها، آسیب فراوانی به شهر حلب و سایر شهرهای سوریه وارد کرده، اما دستاورد مهم آن تجلی اراده و عزم مردم این شهر در مقاومت و پایمردی در برابر تروریست های مسلح و حامیانشان است.

ولایتی افزود: استقامت ملت سوریه نشان داد که مردم این کشور، ریشه دار هستند و گرچه جنگ خسارت های بسیاری برجا گذاشت، اما هرگز نتوانست شجاعت و همت این ملت غیور را از بین ببرد. وی همچنین توطئه دشمنان برای تجزیه سوریه و جدا کردن حلب را سرزنش کرد و گفت: زندگی طبیعی در شهر حلب، خط بطلانی بر توطئه دشمنان برای ضربه زدن به استقلال ، وحدت ارضی و حاکمیت سوریه کشید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تبریک آزادسازی این شهر تاریخی به مردم و مقامات استان حلب تصریح کرد: حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران در حلب نماد از آمادگی مردم ایران برای حضور در کنار ملت سوریه، چه در زمان جنگ یا در دوران بازسازی است.

ولایتی افزود: حضور ما، پیامی به همگان، حاکی از برقراری مجدد امنیت و آرامش در این شهر است و حالا ایران اسلامی آماده است تا در دوران سازندگی هم در کنار مردم و دولت سوریه بایستد.

استاندار حلب نیز در این دیدار از این شهر به عنوان قدیمی ترین شهر مسکونی دنیا یاد کرد و گفت: حلب نماد زندگی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان آسمانی است و معروف به شهر هزار مسجد و پنجاه کلیساست.

حسین دیاب افزود: دشمنان سوریه با اعلام جنگ علیه این شهر درصدد نابودی تاریخ و مرکز اقتصاد سوریه برآمده بودند، به ویژه اینکه بیش از نیمی از صنایع سوریه در این استان متمرکز بود، اما نقشه آنها برای اشغال این شهر با شکست مواجه شد و حلب به عنوان نمادی از استقلال و حاکمیت سوریه باقی ماند و تروریست های مزدور هم ذلیلانه شهر را ترک کردند.

وی گفت: اهالی شهر حلب، بیش از ده هزار شهید و زخمی در راه دفاع از سرزمین شان دادند، اما هرگز سازش با دشمن را نپذیرفتند؛ مردم جانفشانی جوانان ایرانی را هم فراموش نخواهند کرد، جوانانی که خونشان در نبرد علیه تروریست ها با خون جوانان سوری آمیخته شده است.

وی با ستایش رشادت های جوانان ایرانی که جانانه در کنار جوانان سوریه ایستاده اند، تاکید کرد: مردم سوریه و به ویژه حلب؛ رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری، کمک های سخاوتمندانه دولت و جانفشانی دلیرانه جوانان ایرانی را برای نسل های آینده در یاد و خاطره خود خواهند داشت.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در در سفر یک روزه به حلب در جمع مدافعان حرم، گفت: توطئه دشمنان علیه سوریه با هدف متلاشی کردن خط مقاومت اجرا می شود.

 علی اکبر ولایتی افزود: اگر به خط مقاومت در سوریه کمک نکنیم و این کشور تجزیه شود، جنگ خانگی اقوام و نژادهای مختلف در منطقه آغاز می شود.

وی گفت: فلسفه حمایت ایران از مقاومت در عراق و سوریه و حضور عراقی ها و سوری ها در کنار یکدیگر، خنثی کردن این توطئه است.

ولایتی افزود: نتیجه همکاری جمهوری اسلامی ایران با مقاومت در سوریه و عراق، منجر به شکست توطئه ای شد که می توانست اساس جهان اسلام را از هم بپاشد. وی درخصوص توطئه دشمنان که با طرح شعار خاورمیانه جدید درصدد تجزیه منطقه برآمده اند، هشدار داد و گفت: خط مقاومت در مقابل هجمه دیوانه ای که در آمریکا بر سر کار آمده است، رژیم صهیونیستی و سران مرتجع عرب ایستاده است.

امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب

یادداشت تفاهم برای همکاری در زمینه های پژوهش علمی، فناوری و تبادل دانشجوی بورسیه، میان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب سوریه امضا شد. این یادداشت تفاهم را دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر مصطفی افیونی رئیس دانشگاه حلب امضا کردند.

ولایتی در جمع خبرنگاران حاضر در دانشگاه حلب با تاکید بر اینکه تا آخر در کنار ملت سوریه برای دفاع از تمامیت ارضی این کشور ایستاده ایم، تصریح کرد: همانطوری که جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ در کنار سوریه ایستاده است، در دوران سازندگی هم در کنار دولت و مردم این کشور خواهد ایستاد.

وی افزود: تهران خواهان گسترش همکاری علمی و دانشگاهی میان دانشگاه های دو کشور و به با ویژه دانشگاه حلب به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه های سوریه و منطقه است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به اینکه حضور هیات ایرانی در شهر حلب نشان از برقراری امنیت و آرامش در این شهر است، تصریح کرد: در مرحله آتی، شاهد همکاری گسترده دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه حلب به ویژه در زمینه تحقیقات علمی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه حلب نیز حضور مشاور مقام معظم رهبری و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه حلب را بیانگر عمق پیوند برادری دو کشور و حمایت های صادقانه جمهوری اسلامی ایران از سوریه چه در روزهای سخت جنگ و چه در دوران صلح و آرامش دانست.

دکتر افیونی با اشاره به موقعیت تاریخی، فرهنگی و علمی شهر حلب گفت: برخی از دولتمردان کشورهای همسایه به حلب چشم طمع دوخته بودند اما با حمایت های دوستان صدیق همچون جمهوری اسلامی ایران ، توطئه خبیثانه دشمانان نقش بر آب شد.

دانشگاه حلب با ۷۰ سال قدمت آموزشی، دارای ۱۲۰ هزار دانشجو است که در ۲۱ دانشکده و زیر گروه علمی مشغول به تحصیل هستند. هم اکنون ۶۳ دانشجوی این دانشگاه برای ادامه تحصیلات عالی خود براساس توافقنامه های همکاری فرهنگی دو کشور در دانشگاه های کشورمان مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان