تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

۶ سرباز فیلیپینی توسط شبه‌نظامیان افراطی کشته شدند

سخنگوی ارتش فیلیپین، امروز (جمعه) از کشته شدن شش سرباز و مجروح شدن چهار تن دیگر در جزیره‌ای در جنوب این کشور به دست شبه‌نظامیان هوادار داعش خبر داد.

رویداد۲۴-سخنگوی ارتش فیلیپین، امروز (جمعه) از کشته شدن شش سرباز و مجروح شدن چهار تن دیگر در جزیره‌ای در جنوب این کشور به دست شبه‌نظامیان هوادار داعش خبر داد. به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از پایان عملیات مبارزه پنج ماهه در ماراوی در ماه گذشته با کشتن ایسنیلون هاپیلون، رهبر ارشد شبه‌نظامیان و امیر گروه‌های هوادار داعش در جنوب شرقی آسیا، ارتش فیلیپین عملیات خود را در جزیره باسیلان پی می‌گیرد.

رستیتوتو پادیلا، سخنگوی ارشد ارتش فیلیپین به شبکه خبری ANC گفت: ما به دنبال عناصر ابوسیاف بودیم که هنوز در باسیلان حضور دارند و تا الان و به ویژه صبح امروز، درگیری‌هایی به ما گزارش شده است.

وی افزود، در عصر چهارشنبه، پس از درگیر شدن سربازان با گروه‌های شبه‌نظامی در شهر سومیسیپ، ۱۰ سرباز مجروح شدند اما شش تن پیش از رسیدن به امکانات درمانی جان خود را از دست دادند. این سربازان به دنبال یافتن فوریجی اینداما، معاون فرمانده ابوسیاف بودند.

شبه‌نظامیان ابوسیاف که در جنوب مسیحی نشین فیلیپین، به بمب‌گذاری، سر بریدن، زورگیری و آدم‌ربایی برای باج‌گیری شناخته می‌شوند، در حمله به ماراوی در ماه مه شرکت داشتند؛ حمله‌ای که مبارزه‌ پنج ماهه خونینی را در پی داشت.

کاپتان جو-آن پتینگلی به خبرنگاران گفت، دو گردان ارتش برای تقویت سربازانی که زیر آتش سنگین شبه‌نظامیان قرار دارند، اعزام شده‌اند. همچنین دو هلیکوپتر جنگنده برای پشتیبانی هوایی فراهم شده است.

پتینگلی اظهار کرد: شمار نامشخصی از شبه‌نظامیان در درگیری چهار ساعته کشته و مجروح شده‌اند. ما دنبال کردن نیروهای ابوسیاف را پی خواهیم گرفت و آنان را نابود خواهیم کرد.

حضور شبه‌نظامیان حامی داعش از جمله مهم‌ترین تهدیدهای امنیت داخلی فیلیپین است. محاصره شهر ماراوی هشدارها را درخصوص تبدیل جنوب فیلیپین به قطب آسیایی گروه‌های فرا-افراطی برانگیخت.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان