تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۶

سیاست‌شناسی سیدحسن نصرالله الگویی برای روحانیون ایران است

آشنا گفت: دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سید حسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگو واری برای چهره‌ها، سخنگویان و بویژه شخصیت‌های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است.

رویداد۲۴-آشنا گفت: دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سید حسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگو واری برای چهره‌ها، سخنگویان و بویژه شخصیت‌های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است.حسام‌الدین آشنا در یادداشتی درباره سخنان روز جمعه سید حسن نصرالله نوشت:

دانش، ذکاوت، دقت و سیاست شناسی سید حسن نصرالله مثال عالی و نمونه الگو واری برای چهره‌ها، سخنگویان و بویژه شخصیت‌های روحانی در جریانات سیاسی داخلی ایران است؛ او کاملا به جایگاه، هویت و چارچوب های گفتمان فکری و سیاسی خود آگاه است. سخنرانی او را از این جنبه ها می توان مورد توجه قرار داد؛

۱.  برای مخاطب و حامیان خود ارزش و احترام قائل است، به آنها تحلیل و چارچوبی برای بررسی حوادث به شیوه‌ای منطقی و سازگار با داده‌ها و تحولات می‌دهد.

۲.   تنظیم رابطه با دیگر کیان‌های سیاسی و گروه های رقیب را جدی می‌گیرد و در عین حال که به منافع و مصالح جریان خود و تشخیص آنها وفادار است، موضعی اخلاقی و هم ساز را اتخاذ می‌کند.

۳.  به تبعات مواضع و اظهارات آگاه است و در تنظیم رابطه با جریانات سیاسی آن را بکار می‌گیرد و به تعهدات و مواضع خود پایبند می‌ماند.

۴.  به فرق میان اظهار قدرت و اقتدار خود در مقابل دشمن خارجی به ویژه اسرائیل با اظهار فضل یا منت یا سهم خواهی یا قدرت نمایی در مواجهه با داخل لبنان توجه دارد و از کاربست مورد دوم اگاهانه اجتناب میکند.

۵.  پختگی، آرامش، صبر و اخلاقی بودن و اجتناب از قرار گرفتن در موضع نفع گرایی را به مخاطب خود القا میکند و بر هماهنگ بودن آن با همه سخنان قبل و بعد خود توجه دارد.

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان