تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

پیشنهاد ۱۵میلیون دلاری برای استرداد گولن

برخی گزارشات حاکی از آن است که یکی از مشاوران سابق کاخ سفید پیشنهادی ۱۵ میلیون دلاری برای کمک به اخراج اجباری «فتح الله گولن» از خاک آمریکا و تحویل وی به دولت ترکیه دریافت کرده است.
رویداد۲۴-برخی گزارشات حاکی از آن است که یکی از مشاوران سابق کاخ سفید پیشنهادی ۱۵ میلیون دلاری برای کمک به اخراج اجباری «فتح الله گولن» از خاک آمریکا و تحویل وی به دولت ترکیه دریافت کرده است.

طبق برخی گزارشها «مایکل فلین» مشاور سابق امنیتی در کاخ سفید یک پیشنهاد ۱۵ میلیون دلاری برای کمک به اِخراج اجباری «فتح الله گولن» از خاک آمریکا و تحویل وی به دولت ترکیه دریافت کرده است.

شبکه خبری «اِن بی سی» و روزنامه وال استریت ژورنال گزارش دادند که مایکل فلین- مشاور سابق امنیت ملی و پسر وی در مورد این نقشه ادعایی با نمایندگان ترکیه گفتگو کرده اند.

شایان ذکر است که این اتهام وارده به مایکل فلین در تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا پیرامون مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور، مورد بررسی دقیق قرار می گیرد.

گفتنی است که مایکل فلین پس از افشای تلاش وی برای گمراه سازی مقامات کاخ سفید در مورد ملاقاتش با یک نماینده، از مقام خود استعفاء داد. اما توطئه ادعایی برای اخراج فتح الله گولن از خاک آمریکا نخستین بار در ماه مارس ۲۰۱۷ از سوی «جیمز وولسی» مدیر پیشین سیا (CIA) افشاء شد.

 دولت ترکیه فتح الله گولن را که هم اکنون در ایالت پنسیلوانیا آمریکا زندگی می کند، به دست داشتن در کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه ۲۰۱۶ متهم می کند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده روسیه هم اکنون بر دیدار صورت گرفته در اواسط ماه دسامبر میان مایکل فلین و مقامات ترکیه در نیویورک، متمرکز شده است.

گزارشها مدعی شده اند که مایکل فلین در این دیدار در خصوص انتقال فتح الله گولن به یک جت خصوصی به مقصد جزیره «امرالی» ترکیه گفتگو کرده است.

منبع: مهر
نظرات شما
پیشخوان