تاریخ انتشار: ۲۱:۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

ایران، بیشتر از چین دانشگاه دارد!

معاون پژوهشی صنعت، معدن و تجارت گفت: در ایران بیشتر از کشور چین دانشگاه تاسیس شده است همچنین ۵ میلیون دانشجو در کشور ما تحصیل می کنند.
رویداد۲۴-معاون پژوهشی صنعت، معدن و تجارت گفت: در ایران بیشتر از کشور چین دانشگاه تاسیس شده است همچنین ۵ میلیون دانشجو در کشور ما تحصیل می کنند.

برات قبادیان در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که امروز در تبریز با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم برگزار شد، اظهار داشت: تا به این باور نرسیم که کشور با علم و دانش پیشرفت می کند به جایی نخواهیم رسید؛ تا فناوری در صنعت و خلاقیت به کار گرفته نشود به جایی نمی رسیم.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز یک چیز شایسته تغییر است، گفت: باید بتوانیم روش های خود را برای پیشرفت تغییر دهیم.

قبادیان با بیان اینکه در دولت اول دکتر روحانی تلاش زیادی در این زمینه شده است که رابطه صنعت و دانشگاه به رابطه دوستانه ای تبدیل شود، اظهار داشت: بر این اساس تفاهم نامه های زیادی بین وزارتخانه های علوم و صنعت منعقد شده است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اکنون مشکل را می دانیم. بنابراین باید با استفاده از جوانان نخبه و تحصیلکرده این مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: در ایران بیشتر از کشور چین دانشگاه تاسیس شده است؛ ایران با دارا بودن ۸۰ میلیون نفر جمعیت ۵ میلیون دانشجو دارد که ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار نفر آنها در مقطع ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند.

قبادیان با اشاره به جلسه ای با حضور صنعتگران و دانشگاهیان در یکی از استانهای کشور تصریح کرد: در این جلسه دیدیم همه بخش های صنعتی آن استان مشکل دارند و تنها یک شرکت به سمت دانشگاه برای رفع مشکل خود رجوع کرده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
0
0
اینا دانشگاه نیست آخه. یه اتاق وسط یه بیابون که فوق دیپلم میفروشه با استادای جزوه ای ازشدی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان