تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶

پوتین و ترامپ درباره حضور نظامی ایران در سوریه سخن نگفته‌اند

سخنگوی کاخ کرملین ادعای یک مقام ارشد آمریکایی را درباره توافق روسای جمهور روسیه و ایالات متحده درباره عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه، رد کرد.

رویداد۲۴-سخنگوی کاخ کرملین ادعای یک مقام ارشد آمریکایی را درباره توافق روسای جمهور روسیه و ایالات متحده درباره عقب‌نشینی نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه، رد کرد.«دیمتری پسکوف» سخنگوی رسمی کاخ کرملین، امروز- دوشنبه- متذکر شد، «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور آمریکا و روسیه در یادداشت تفاهمی، که در  حاشینه نشست «اپک» امضا کرده‌اند، اصلا به موضوع عقب‌نشینی نیروهای هم‌پیمان ایران از جنوب غربی سوریه اشاره‌ای نکرده‌اند.

پسکوف به خبرنگاران گفت: «این موضوع جای هیچ‌گونه تفسیر و توضیح ندارد و باید قبل از هر چیزی، درباره متن یادداشت اطلاع یافت و آن را خواند. تفسیر و برداشت دوگانه از آن قابل‌قبول نیست. بایستی به نص شفاف و صریح یادداشت استناد کرد.»

طبق گفته سخنگوی کرملین، متن یادداشت تفاهم پوتین و ترامپ پیش از قرائت، مورد بحث و رایزنی کارشناسی قرار گرفت و «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون» وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره ساختار آن، در دانانگ توافق کرده و سپس برای تایید و امضای نهایی به این دو رئیس‌جمهور ارائه شد.

این در حالی است که پیشتر یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا مدعی شده بود که پوتین و ترامپ «بر عقب‌نشینی تمام نیروهای خارجی از جمله نیروهای ایرانی از جنوب غربی سوریه توافق کرده‌اند و روسیه وعده داده است درباره این موضوع با مقام‌های سوری گفت‌وگو کند.»

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان